ولایتی: کسی اجازه بازدید از مراکز نظامی ایران را ندارد/ جهان در رابطه با برجام مقابل آمریکا ایستاده

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با بیان این که اجازه نمی دهیم کسی از مراکز نظامی ایران بازدید کند، افزود: آمریکایی ها می خواهند برجام را زیر پا بگذارند اما جهان مقابل آنها ایستاده است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی در نشست خبری تصریح کرد: می دانیم که سفرهای متعددی از سوی آمریکا به سمت مرکز استقرار هسته ای صورت گرفته و در این زمینه نیز با آمانو صحبت کرده اند اما کسی اجازه ندارد از مراکز نظامی ایران بازدید کند.

وی افزود: مراکز نظامی ایران جز امنیت ملی است و کاری نمی توانند در این زمینه با ایران انجام دهند.

 از تمامیت ارضی عراق حمایت می کنیم

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی همچنین درباره همه پرسی کردستان عراق اظهار کرد: از تمامیت اراضی عراق و کشورهای منطقه دفاع و حمایت می کنیم و دولت عراق با این همه پرسی مخالف است.

ولایتی ادامه داد: ایران به عنوان کشوری که روابط استراتژیک با عراق دارد، رضایت ندارد درباره تمامیت اراضی و هویت ملی عراق همه پرسی انجام شود.

وی تصریح کرد: همه پرسی به تمامیت ارضی عراق لطمه می زند و مقدمه تجزیه این کشور است.

 در روابط دو جانبه مشکلی با عربستان نداریم

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی در مورد آینده کاری ایران و عربستان گفت: ایران و عربستان برای امنیت حج با هم توافق کردند و دو طرف نیز به توافق خود وفادار ماندند در حال حاضر هیئتی که از عربستان به ایران می آید و از ایران به عربستان می رود برای سرکشی به سفارت های بسته شده است.

ولایتی افزود: در روابط دو جانبه مشکلی با عربستان نداریم و در مسایل منطقه نیز به عربستان می گویم که در امور کشورهای منطقه دخالت نکند.

 کشتار بی منطق مسلمانان در میانمار صورت می گیرد

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به کشتار مردم میانمار و اظهار تاسف از این اقدام تصریح کرد: بی منطق ترین کار کشتار و اخراج مسلمانان در میانمار است، کشوری که ادعای واهی نژاد پرستانه دارد و در کمال بی اعتنایی به افکار عمومی جهان، اقدام به کشتار می کند.

آمریکایی ها در منطقه نفوذی ندارند

ولایتی با توجه به اظهارات ضد ایرانی نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: آمریکایی ها در منطقه نفوذی ندارند و پیروزی های مستمر حکومت عراق و سوریه آغاز شده و آنها می خواهند برجام را زیر پای بگذارند ولی جهان مقابل آنها ایستاده است.
دبیرکل مجمع بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: بزودی شاهد پیروزی ها و آزادی شهرهای در سوریه و عراق خواهیم بود.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    48 13
    اصلا مگر مراکز نظامی کاروان سرا هست که هر کس خواست سرش را بندازه تو بیاد ببینه؟خود امریکایی ها اجازه می دهند که ما از مراکز نظامیشون دیدن کنیم؟ خود این وطن فروش های مثلا ایرانی که بر طبل بازدید از مراکز نظامی می زنند اگر حکومت دستشان بود همچین اجازه ای نمی دادند
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    59 4
    این که دیگه گفتن نداره آقای ولایتی
  • ممل EU ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    69 7
    اکثرا با یک دست اجازه میگیرند ایشون دودستی اجازه میخواد.کی شر افرادنظیر این اقا که نخود هراشی از این مملکت کنده میشه ...ایکاش خونه زندگی خودش وبچه هاش را به مردم بگه .این اقای رییس دزدا
    • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      29 15
      چقدر راحت افترا و تهمت ميزني دوست عزيز ، البته اين هم از خصوصيات مشعشع ما ايراني ها است
  • بی نام DE ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    16 2
    هرچند شکاف های بزرگی بین اعضای اتحادیه اروپا به وجود آمده و ساختار درونی آن نیز متزلزل است ولی در نهایت این ساختار به دلیل فقدان قدرت سخت، دنباله روی از سیاست های آمریکا خواهد بود.
  • بی نام DE ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    7 4
    مصوبه اخیر کنگره آمریکا که به امضای ترامپ رسید، مستقیما نقض برجام نیست. بلکه می تواند مخالف روح تفاهمات و اهداف جانبی برجام تلقی شود
  • بی نام DE ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    5 0
    کشور ما در کمیسیون نقض برجام نمی تواند کاری از پیش ببرد. ولی می توان این ادعا را کرد که اعمال این تحریم ها اجرا و مقاصد توافق هسته ای را دچار مشکل می کند
  • بی نام DE ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    11 0
    به نظر می رسد تندروها و جمهوری خواهان در آمریکا علاقمند هستند که ایران را در شرایطی قرار دهند که تهران، ناقض برجام معرفی شود. آنها در مساله حقوق بشر با اروپایی ها همسو هستند و همینطور در مورد سوریه و بحران هایی مانند اوکراین و سوریه و بحث امنیت فضای مجازی نیز با اروپایی ها دارای نظرات مشابهی هستند.
  • بی نام DE ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    13 3
    اگر ایران برجام را نقض کند ائتلاف بین المللی باز خواهد گشت
  • بی نام DE ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    2 0
    ایران و آمریکا در مسیر نقض برجام قرار ندارند. اما این بدان معنی نیست که هیچ تهدیدی از جانب آمریکا علیه ایران وجود ندارد. ایالات متحده آمریکا در حال حاضر در وضعیتی نیست که به طور یکپارچه تصمیم بگیرد که از توافق هسته ای خارج شود.
  • بی نام DE ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    11 3
    نقض برجام به معنای بازگشت تحریم های قبلی و حرکت کردن به سمت جنگ است
  • بی نام DE ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    1 0
    بخشی از حاکمیت آمریکا احساس می کند که بیش از حد به تهران امتیاز داده است. سوال اصلی اینجاست که آیا در جریان توافق وین فقط باید خواست و نظر واشنگتن مطرح باشد یا بقیه کشورها هم در این امر دخیل هستند؟ خب اگر واقعیات را در نظر بگیریم ما نیز در این جریان دخیل بودیم؛ در ایران تصمیم بر این بود که در مسایل غیر اتمی مذاکره ای با آمریکا نداشته باشیم.
  • بی نام DE ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    5 0
    ترامپ در وعده های انتخاباتی خود قول داد به محض رسیدن به کاخ سفید برجام را پاره کند ولی در عمل این کار را انجام نداد. این نشان دهنده این است که تندروترین جمهوری خواهان در هیئت حاکمه آمریکا خواستار لغو برجام نیستند. اما یک استنباط خاصی که وجود دارد این است واشنگتن می خواهد پیامی در جهت مذاکره صادر کند.
  • بی نام DE ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    1 0
    اروپایی ها در این مورد با آمریکایی ها در مسیر نقض برجام حرکت نم یکنند. اما این موضع اروپایی ها برای جلوگیری از اثر منفی تحریم ها و تخاصم های آمریکا بر اقتصاد ایران از طریق ایجاد نگرانی در بازار و آسیب به سرمایه گذاری کافی نیست.
  • بی نام DE ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    3 14
    گستاخی و قانون شکنی رو امریکا به حد اعلا رسونده
  • بی نام DE ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    4 1
    آژانس در هشتمن گزارش خود پایبندی ایران رو تایید کرده این وسط الکی دارن به اب و اتیش میزنن
  • بی نام DE ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    2 2
    بهانه های پوچ آمریکا و سفر نیکی هیلی به وین هیچ فایده ای نداشت.
  • بی نام DE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    10 4
    امریکا دیگر قدرت سابق و دیپلماسی قوی خود را ندارد. ترامپ شخصی نیست که جامعه بین الملل باهاش همراهی کنه
  • علی DE ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    10 1
    بحران کره شمالی به همه ثابت کرد که تنها راه گفت و گو مذاکرست
  • علی DE ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    1 1
    آمریکایی ها نگاه خاصی به مسائل ایران دارند و قوای ذی نفوذ را در سیاست ایران مرتب ارزیابی می کنند. جهت گیری ها و حتی نقاط ضعف و قوت این قوا را نیز می شناسند. آنها در این باره تحلیل می کنند که در میان مدت و بلند مدت چه نیرویی موثرتر از بقیه خواهد بود. از طرق گوناگون از جمله فشار، می کوشند بر او تاثیر بگذارند.
  • علی DE ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    17 1
    سیاست خارجی جمهوری اسلامی از ابتدا پرهزینه بوده است. بدین معنا که هزینه های زیادی برای اقدامات جزئی و کوچک پرداخته است. این در حالی است که سیاست خارجی باید منطبق بر برنامه ریزی و آینده نگری و بر پایه هزینه و فایده و انتخاب های سودمند تر باشد
  • علی DE ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    6 1
    در سیاست خارجی نباید زمان و فرصت ها را از دست داد. دوران ریاست جمهوری اوباما زمان مناسبی برای ایران بود و در آن دوره آمریکا و ایران می توانستند مشکلات خود را در میان بگذارند و حول منافع خود در هر مورد مذاکره داشته باشند.
  • بی نام DE ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    1 0
    برنامه هسته ای می توانست به دلخواه یکی از طرفین مذاکره شود، ولی وقتی که این مساله وارد یک جمع چند جانبه بین المللی شد و همه طرف ها در آن دخیل شدند نتیجه کاملا متفاوت شد. در رابطه با آمریکا نیز این موضوع صدق می کند
  • بی نام DE ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    3 0
    ما باید جایگاه خود را در جامعه بین الملل مشخص کنیم. باید مشخص کنیم که آیا جایگاه ما در مناقشه یا منازعه است بعد هم ارزیابی شود که کدامیک از این رویکردها کشور را در مسیر سازندگی قرار می دهد.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      2 0
      جایگاه تنها چیزیه که اصلا اهمت نداره...
  • بی نام DE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    11 3
    شما به وجهه ایران در خاورمیانه بنگرید. آیا ما همچنان از آن چهره دوست داشتنی اوایل انقلاب و یا حتی 10 یا 15 سال گذشته برخورداریم؟ شما در تاریخ موردی را سراغ دارید که کشوری در کشور دیگری دخالت کرده باشد و اثرات منفی در بر نداشته باشد؟دخالت آمریکا در ویتنام و دخالت روس ها در اروپای شرقی و افغانستان چه تبعاتی در پی داشت؟
  • بی نام DE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    4 1
    متاسفانه کشور ما وارد بازی شده است که قواعد و زمین آن را دیگران تعیین کرده اند. معمولاً نباید در زمین دیگران بازی کرد مگر اینکه بازیگر بتواند طوری عمل کند که حتی اگر زمین و قواعد هم به نفع او نبود، برنده آن بازی باشد. اما چنین اتفاقی در دنیای فیزیکی نخواهد افتاد. همانطور که در عالم سیاست هم چنین چیزی روی نخواهد داد.
  • بی نام DE ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    18 1
    در ابتدا و طبق قانون اساسی کشور باید دید چه ارگانی مسئول سیاست خارجی است و دنیا چه ارگانی را به رسمیت می شناسد.آیا آقای ولایتی حرف اخر را در سیاست خارجی کا می زند یا وزارت خارجه؟ چرا همه اظهار نظر می کنن؟ تو کجای دنیا همچین سیستمی وجود داره؟
    • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      2 11
      شما جدی نگیر
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    0 0
    ايران داره تجربه شوروي رو تكرار مي كنه همون وقتي كه همه چي شو پاي آمريكا قمار كرد
  • بی نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    0 0
    اخر شما نظامی هستید یا دانشگاهی؟