قرارداد بازیافت گاز مشعل های پارس جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران، شرکت سُفرِگس (Sofregas) فرانسه و شرکت صنعت سازه ثمین ایران امضا شد.

صبح امروز با حضور معاون شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، قرارداد بازیافت گاز مشعل های پارس جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران، شرکت سفرگس فرانسه و شرکت صنعت سازه ثمین ایران امضا شد. این قرارداد که به امضای «علی محمد احمدی» مجری طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی، «یان آبریس لکومت» مدیرعامل سفرگس فرانسه و «کوروش آهنج» مدیرعامل شرکت صنعت سازه ثمین ایران رسید، در مدت 30 ماه اجرایی خواهد شد که 24 ماه مربوط به اجرای پروژه و 6 ماه نیزمرحله تحویل به کارفرماست.

هزینه اجرای این پروژه 42 میلیون یورو در نظر گرفته شده و مطالعات پروژه را تیم مهندسی و برنامه ریزی طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی و با استفاده از اطلاعات میدانی از منطقه و پالایشگاه فازهای 2 و 3 انجام داده است.

قرار است در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح از تجربه به دست آمده برای جمع آوری گازهای مشعل ها (فلر) در اهواز و همچنین مجهز کردن سایر پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی به این فناوری استفاده شود .

شرکت سفرگس فرانسه در زمینه طراحی ساخت و انتقال فناوری مشارکت می‌کند و یک شرکت ایرانی نیز به عنوان شریک در این پروژه انتخاب شده است. بر این اساس شرکت صنعت سازه ثمین وظیفه تامین و ساخت تجهیزات را عهده دار خواهد بود.

 

39224

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =