انتقاد تند استاندار آذربایجان‌غربی از وضعیت کشت چغندرقند در استان

استاندار آذربایجان غربی از وضعیت اضافه کشت چغندرقند و شیوه خرید این محصول در استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در چهارمین جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت گفت: مصوبه هایی که سال گذشته در زمینه محصول چغندر قند و خرید و فروش آن وجود داشت باید اجرایی می شد، اجرا نشد و در این زمینه تخلفاتی صورت گرفت که باید این تخلف به کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه ارسال شود.
وی افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته و برنامه اتخاذ شده قرار بود ۲۴هزار هکتار سطح زیر کشت چغندر قند قرار بگیرد که شاهد زیر کشت رفتن بیش از ۳۲هزار هکتار از اراضی زراعی استان بودیم.
استاندار آذربایجان غربی بسته بندی نامناسب را مشکل کشاورزی استان اعلام و تصریح کرد: در صورت بسته بندی بهینه و چینش خوب میوه ها و بازارپسند بودن آنها، کشاورزان نیز سود مطلوبی نصیب شان می شود ضمن اینکه باید آموزش مناسب برای کشاورزان در این زمینه داده شود.
سعادت همچنین به مشکلات واحدهای تولیدی و نبود درآمد پایدار برای شهرداری ها اشاره و گفت: دولت حاضر است کمک های فنی و اعتباری در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد و شهرداری ها هم باید برای فائق آمدن بر مشکلاتشان، بسمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کنند.

اسمعیل کریمزاده مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۵۰۰ هزار تن سیب تولیدی مازاد بر نیاز کارخانه ها در استان گفت: بدلیل عدم محوریت زنجیره سیب صادراتی با استان آذربایجان غربی، مشکلات زیادی برای کشاورزان بوجود آمده و باید پبگیر محوریت زنجیره سیب صادراتی با استان باشیم.

بهنام تاج الدینی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان غربی نیز گفت: بازنگری و اجرای زنجیره صادرات سیب کشور با محوریت استان آذربایجان غربی ضروری است زیرا ۸۰ درصد از صادرات سیب درختی کشور به این استان تعلق دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =