۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۶

اعتماد نوشت:در نشریات محلی استان کرمانشاه اخیرا خبری منتشر شده که بر مبنای آن سارقانی با هوابرش اقدام به بریدن خطوط ریل راه‌آهن کرمانشاه کرده‌اند.

 اواخر ارديبهشت ماه بود و در هياهوهاي انتخابات رياست‌جمهوري دولت دوازدهم كه خبرها از رسيدن ريل به كرمانشاه حكايت داشت؛ اعلام شد كه بالاخره كرمانشاهي‌ها قرار است به آرزوي ديرينه خود با طنين انداختن سوت قطار برسند. همزمان شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقلي هم اعلام كرد كه ريل‌گذاري كريدور غرب ايران در روزهاي پاياني به سر مي‌برد و كم كم قطار به استان كرمانشاه مي‌رسد تا در گام بعدي راه‌آهن ايران به عراق متصل شود.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه هيچ كدام از ايستگاه‌هاي قطار در اين مسير آماده بهره‌برداري نيست. 

در نشريات محلي استان كرمانشاه اخيرا خبري منتشر شده كه بر مبناي آن سارقاني با هوابرش اقدام به بريدن خطوط ريل راه‌آهن كرمانشاه كرده‌اند. مسوولان ريلي كشور هم‌اكنون پرونده‌اي را براي دزدي ريل قطار كرمانشاه در دادگاه اين استان باز كرده‌اند كه نشان مي‌دهد پس از اتمام ريل‌گذاري كريدور غرب با دزدي ريل‌هاي حد فاصل بيستون به كرمانشاه بخشي از كار تكميل اين خط‌آهن را معطل كرده‌اند. البته روايت‌هاي ديگري هم شنيده شده كه حكايت از كمبود منابع مالي براي تكميل اين پروژه دارد. 

سابقه ريل دزدي البته فقط منحصر به خط‌آهن غرب نيست. پس از دزدي كابل‌هاي مسي مخابرات پديده، ريل دزدي در ساير خطوط كشور هم طي سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده است.

ماجراي ريل دزدي از خطوط راه‌آهن ايران، قدمتي چند ساله دارد؛ ماجراهايي كه اگر پاي خط ريلي جديدي در ميان نبوده قطعا براي خطوط قديمي مي‌توانسته است ايجاد‌كننده حادثه‌اي مهيب باشد. همانند اتفاقي كه ٢٦ ارديبهشت‌ماه سال گذشته روي داد و ماموران انتظامي پليس راه‌آهن شمال‌شرق با دستگيري سارقان دو تُن «بالاست» از وقوع حادثه‌اي هولناك براي قطارهاي راه‌آهن تهران- مشهد جلوگيري كردند. اتفاقي كه شايد مي‌توانست حادثه‌اي به بزرگي حادثه قطار تبريز را رقم بزند.

ماموران انتظامي ايستگاه «ياتري» به سمت ايستگاه گرمسار هنگام گشتزني بودند كه در تاريكي شب متوجه تردد يك تراكتور درحوالي راه‌آهن شدند.

ماموران در بررسي دقيق موضوع، پس از توقف تراكتور و دو سرنشين آن، بالغ بر دو تن «بالاست» در تريلي آنها كشف كردند. بعد از دستگيري سارقان و رسانه‌اي شدن اين اتفاق بود كه ماجراي دزدي ريل كه چند سالي است مسوولان ريلي را آزار مي‌داد كمي رسانه‌اي شد و مسوولان مجبور شدند روزه سكوت‌شان را بشكنند. در آن روزها بود كه مشخص شد پرونده‌هاي متعددي در دادگاه‌هاي كشور براي ريل‌دزدي مفتوح است.

  از پرونده‌هاي ريل دزدي و پيچ و مهره گرفته تا خاك و بالاست كه شايد عقل شيطان هم به آن نمي‌رسد. دزداني كه پول بادآورده خود را از جيب دولت و مردم مي‌دزدند و با اين كار خود نه تنها به دولت ضرر مي‌زنند كه مردم بي‌گناه را به كام مرگ مي‌كشانند. در اين نوع دزدي؛ سارقان درآمدهاي خود را در ميان آهن‌هاي فولادين ريل‌ها جست‌وجو مي‌كنند.

سنگ مي‌دزدند، پيچ و مهره سرقت مي‌كنند و گاهي هم به سراغ خود ريل‌ها مي‌روند و آنها را بار مي‌زنند و با خود مي‌برند. پول بيشتري هم گيرشان مي‌آيد، ولي هرچه پول آنها بيشتر مي‌شود، امنيت از بين مي‌رود.

 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =