۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

ایرنا نوشت: جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با سخنرانی مدیر کل آژانس آغاز شد ؛ در نشست فصلی شورای حکام که تا روز جمعه ادامه دارد موضوعات مختلفی از جمله تازه ترین گزارش درباره اجرای برجام بررسی می شود.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس در آغاز جلسه امروز که پشت درهای بسته برگزار می شود، شورای حکام سخنرانی می کند و متن آن تا دقایقی دیگر منتشر خواهد شد. مدیرکل آژانس در ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت محلی وین در یک کنفرانس خبری شرکت می کند.

گزارش فصلی جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران عصر پنجشنبه 9 شهریور (31 اوت) منتشر شد و در اختیار اعضای شورای حکام آژانس قرار گرفت؛ مدیر کل آژانس در این گزارش بار دیگر تایید کرد که ایران به تمام تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بوده است.

این هشتمین گزارش یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز 'اجرای برجام ' (16 ژانویه 2016 برابر با 26 دی 1394) تا کنون و سومین گزارش پس از آغاز کار دولت دونالد ترامپ در آمریکا است که اجرای تعهدات ایران را مطابق با شروط توافق هسته ای ایران و 1+5 و به پشتوانه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مورد تایید و راستی آزمایی قرار می دهد.

آمانو هفته گذشته در نشست مجمع راهبردی بلد (Bled) در اسلوونی بار دیگر از برجام به عنوان یک دستاورد روشن برای نظام راستی آزمایی هسته ای دفاع کرد و گفت: آژانس با پایبندی به دستور کار فنی و خودداری از ورود به مسائل سیاسی موفق شد در این زمینه نقشی حیاتی ایفا ، و اعتماد تمام طرفها را حفظ کند.

تقویت همکاری های بین المللی در زمینه هسته ای ، تشعشعات ، حمل و نقل و ایمنی مواد هسته ای ، امنیت هسته ای ، اجرای پادمان ها در کره شمالی ، اجرای توافقهای پادمانی در سوریه و کاربرد پادمانهای آژانس در خاورمیانه از جمله دیگر محورهای بحث در نشست فصلی شورای حکام است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =