ایرنا نوشت: وزیر دفاع دولت ترامپ روز دوشنبه در شانزدهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر مدعی شد برای پیروز شدن در جنگ با تروریست ها به پیش خواهیم رفت و حوادث تروریستی قادر به انحراف مسیر زندگی مردم آمریکا نیستند.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا که در مراسم شانزدهمین سالگرد واقعه 11 سپتامبر در کنار دونالد ترامپ رئیس جمهوری و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور حضور داشت؛ در سخنانی کوتاه این مطلب را مطرح کرد و حادثه یازدهم سپتامبر سال 2001 را نتیجه اعمال گروهی دیوانه توصیف کرد که تصور کرده بودند با استفاده از لباس مبدل مذهب، می توانند مردم این کشور را به وحشت بیندازند.

متیس با بیان این که ما آمریکایی ها ضعیف نیستیم که هر جریان آبی ما را به سمتی ببرد و مردم ما مرعوب این گونه اقدامات نمی شوند، خطاب به دونالد ترامپ گفت: آقای رییس جمهوری، ارتش شما از چیزی نمی ترسد.

این ادعای وزیر دفاع آمریکا که وقایعی نظیر یازدهم سپتامبر سال 2001، قادر به انحراف مسیر تفکر و زندگی مردم کشورش نیست، حکایت از فراموشی و یا بی اعتنایی متیس به این حقیقت می کند که همین واقعه چگونه به تشدید و گسترش یافتن سیاست های پلیسی و نظامی این کشور انجامید.

جیمز متیس با بیان این که جنگ و یا جنگ هایی که در نتیجه همین واقعه براه افتاده خواسته او و کشورش نبوده است، اضافه کرد: واقعه یازدهم سپتامر کوچک ترین تاثیری در رویکردها و نحوه نگرش مسئولان دولت آمریکا نگذاشته است.

وزیر دفاع ترامپ تاکید کرد: اما حالا که در مسیر چنین جنگ هایی قرار گرفته اند، همانطور که ترامپ با صراحت و قاطعیت اعلام کرده تا هر کجا که بشود برای پیروز شدن در آنها پیش خواهند رفت.

متیس اما در آن سوی این جنگ ها، به بربادرفتن هزاران میلیارد دلار سرمایه های کشورهای هدف و بی خانمانی و کشتار مردم بیگناه این کشورها، اشاره ای نکرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =