بازیگر «مختارنامه»: ابتذال سینما را فراگرفته است/ شرم می‌کنم برخی فیلم‌ها را با خانواده تماشا کنم

میزان نوشت: انوش معظمی گفت: اگر در جمعی خانوادگی به تماشای فیلم‌های در حال اکران بنشینم از دیدن این آثار شرم می‌کنم. سینمای ما چرا و به چه علت به این سمت رفته و به چه بهایی جذب مخاطب می‌کند و میلیاردی می‌فروشد؟.

انوش معظمی بازیگر سریال «مختارنامه» با اشاره به نامناسب بودن فیلم‌های در حال اکران گفت: واقعیت اینکه من اکثر آثار سینمایی را مشاهده می‌کنم و گاهی اوقات در تماشای برخی از فیلم‌ها به خودم می‌گویم که نمی‌توان در کنار خانواده این فیلم را تماشا کرد.

او در همین راستا ادامه داد: یعنی اگر در جمعی خانوادگی بنشینم از دیدن این آثار شرم می‌کنم. سینمای ما چرا و به چه علت به این سمت رفته و به چه بهایی جذب مخاطب می‌کند و میلیاردی می‌فروشد؟

بازیگر نقش حرمله  روشنفکرمعابی را مشکل این روزهای هنر خواند و تاکید کرد: شاید برخی روشنفکرانه به موضوع نگاه می‌کنند و خودشان را با دنیای غرب مقایسه می‌کنند که به فرض مثال ما عقب افتاده‌ایم و آنها پیشرفته‌اند. اما نباید یادمان برود که ما باید به ارزش‌های اخلاقی خودمان پایبند باشیم. چرا باید همیشه چشم به غرب بدوزیم و خودمان را عقب افتاده بدانیم.

او رواج فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ی معاند را دشمن اصلی بنیان خانواده دانست و ادامه داد: سرعت بالا در اطلاعات، اینترنت‌زدگی و فضای مجازی اتفاقات بسیار مخربی را برای ما به همراه داشته است. آمارهای تاسف‌ برانگیزی که در جامعه منتشر می‌شود از قبیل روابط ناسالم، طلاق و غیره از همین فیلم‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی ناشی می‌شود.

معظمی مطالعه و تفکر درست را راه حل این مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از روشنفکر نماهای ما تنها با چند پست و پیام اینترنتی مجاب شده‌اند و پشت شعارهایشان هیچ تفکر و مطالعه‌ای نیست. این واقعاً ناراحت کننده است. من هم با این کلمه موافقم که ابتذال به شدت سینما را فرا گرفته است. این ربطی به تئاتری بودن من ندارد و اتفاقی است که به راحتی در سینما قابل روئیت است. ما باید و باید که با مطالعه و تفکر درست مسائل پیرامون هنر و فرهنگ کشور را رصد و واکاوی نماییم.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    56 14
    کاملا درست میگه. کاملا. سینمای اینروزهای ایران سینمای ابتذال و سخیف بودنه. حتی خیلی خیلی بدتر از فیلمهای فارسی پیش از انقلابه. واقعیت اینه که یه عده دلال دارن سینمای ایران رو میچرخونن و کسی هم باهاشون کاری نداره. عین فوتبال. این دلالها هستند که تصمیم میگیرند کی در فیلمها بازی کنه و کی نکنه. کدوم فیلم بفروشه و کدوم نفروشه. کدوم هنرپیشه جدید معروف بشه و کدوم نشه. همه چیز دست اینهاست. برای همین هم هست که اینروزها خبری از بازیگران قدیمی نیست و اونها حتی به نون شبشون هم محتارجن. چرا؟ چون باج به دلال نمیدن و دلالها هم ترجیح میدن با جوونترها کارکنن. واقعا مسئولین ما کی میخوان به کار این دلالها که چنبره زدن روی ورزش ما ، روی سینمای ما ، روی واردات و صادرات ما رسیدگی کنن و دست اینها رو کوتاه کنن؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    37 26
    دورود به شرفت
  • داوود A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    57 74
    نه که مختارنامه خیلی درخشان بود
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    15 1
    تقصیر خودمونه دیگه.همون سرمایه گذار بیسوادی که دوستان میگن،اون دنبال پوله.وقتی میبینه فیلمای اینجوری انقدر میفروشه،میسازه دیگه.کاری نداره...یه سرچ کنین پروفروشترین فیلمای همین 6 ماه ببینید کدوما بوده.این که نمیشه،میرین فیلم طرف رو میبینین،پول تو جیبش میریزین بعد میاین بیرون میگید بد بود.اگه بده تحریم کنین،نبیبنید تا مجبورشن برن درست کار کنن.
  • تقی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    7 20
    بخاطر پایین بودن کیفیت فیلمهاوسریالهای ایرانی فیلم و سریالهای ترکیه را نگاه میکنیم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    7 18
    بذار خانواده خودش تصمیم بگیره. منظورم خانومتونه. فیلم ها هم که هیچکدام محدودیت سنی ندارد و فکر نکنم برای بچه ها مضر باشد. اینطوری نباش که فقط شما در دنیا می فهمی و بقیه نادانند. خودت رو اصلاح کن.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    10 19
    شما رادیو گوش کن که چیزی نبینی
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    7 6
    خدایی نکرده که تحریف داستان و پیاز داغ اضافه کردن به فیلم که جزو ابتذال نیست یه وقتی؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    13 5
    اش چقدر شوره که سر و صدای حرمله هم دراومده
  • محمد A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    20 25
    اتفاقا منم شرمم اومد مختارنامه رو نگاه کنم و تا وقتی روی تلویزیون بود ماهوارمون روشن بود
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    18 10
    همین که اون سریال ...تلویزیون برای بار 10ام داره پخش میکنه یعنی فاجعه اگه از فیلم ناراحت هم کسی هست یه راهکار ساده داره"میتونه نبینتش"لزوما به خاطر اینکه امثال شماها خوشتون نمیاد قرار نیست چیزی کلا پخش نشه مثلا من از مختارنامه بدم میادمن ندیدمش به همین راحتی،از تلویزیون بدم میادنمیبینمش
  • EU ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    2 8
    نه بابا
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    4 2
    روشنفکر معابی؟چقدر سواد داره میزان.مآبی نه معابی
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    4 8
    اگه خودت بازی می کردی که شرم نمی کردی