«خبرجنوب» نوشت: عضو شورای شهر شیراز نسبت به از دست رفتن هویت بافت تاریخی هشدار داد و گفت: تبدیل خانه های میراثی شیراز به هتل به صلاح بافت تاریخی این شهر که قدمت 1200 ساله دارد نیست.

مهدي حاجتي در حاشيه سومين جشنواره شيرازشناسي با بيان اينكه نظام سرمايه گذاري كه در بافت تاريخي در حال شكل گيري است ، هويت آن را مي بلعد، افزود: صرف اينكه خانه هاي تاريخي ، محلي براي كسب درآمد باشد درست نيست.
رئيس كميته مركزي ياوران شوراي شهر شيراز بر لزوم واگذاري خانه ها و بناهاي تاريخي به هنرمندان صنايع دستي تاكيد كرد و گفت: در حال حاضر هتل سازي در بافت تاريخي رونق يافته كه اين موضوع به هيچ عنوان به صلاح بافت نيست و هويت آن را مخدوش مي كند و جا دارد سرمايه گذاري ها در اين دوره تغيير كنند.
به گفته حاجتي نبايد تغيير كاربري ها لطمه اي بر هويت بافت تاريخي وارد نمايد و جا دارد كه اين بناها به هنرمندان صنايع دستي واگذار شود تا دست سازها و توليدات و محصولات هنري آنها به گردشگران عرضه شود.نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر شيراز در ادامه با اشاره به اينكه بافت تاريخي شيراز بهترين گزينه براي حضور گردشگران داخلي و خارجي است، افزود: خانه ها و بناهاي تاريخي خود به تنهايي يك جاذبه گردشگري محسوب ميشوند، اما بي شك با تبديل به هتل و يا اقامتگاه اين جاذبه ها همچنان مغفول مي مانند.
حاجتي در ادامه افزود: جا دارد خانه هايي كه فاقد ارزش اما در بافت تاريخي هستند بازسازي و تبديل به اقامتگاه هاي سنتي و هتل گردند تا مكملي براي جاذبه هاي گردشگري بافت باشند.
وي اضافه كرد: پيشنهاد مي شود طراحي و بازسازي اين بناهاي فاقد ارزش متناسب با خانه هاي تاريخي درون بافت صورت گيرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =