۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲

هنر مدیران بزرگ، حل اختلاف میان مردان بزرگ است وگرنه مدیریت کردن آدم‌های کوچک، هنر محسوب نمی‌شود.

مدیران بزرگ معمولاً از کار کردن با آدم‌های بزرگ نمی‌ترسند، چرا که در خودشان توان مدیریت کردن آن‌ها را می‌بینند. چه برانکو و کی‌روش را دوست داشته باشید و چه نه، این روزها، این دو مربی، آدم‌بزرگ‌های فوتبال ما هستند، آدم‌هایی با کارنامه عالی و عملکرد عالی‌تر که متأسفانه خلاف روزهای اول آشنایی‌شان در تهران، حالا اصلاً رابطه خوبی با هم ندارند. آن‌ها بعد از کلنجارهای متوالی با یکدیگر، دوری و دوستی را برگزیدند تا به آتش‌بس ایجاد شده میان‌شان وفادار بمانند اما حالا با صعود پرسپولیس به نیمه‌نهایی آسیا و همزمانی تقریبی بازی سرخپوشان مقابل الهلال با اردویی که تیم ملی برای بازی با روسیه برگزار خواهد کرد، برانکو و کارلوس ناخواسته دوباره مقابل هم قرار می‌گیرند. هم کی‌روش حق دارد تمام ملی‌پوشان را برای اردو و بازی مقابل میزبان جام جهانی بخواهد و هم برانکو محق است روی تک‌تک شاگردانش برای بازی با الهلال حساب باز کند و درست به همین دلیل، رودررویی کی‌روش و برانکو اجتناب‌ناپذیر است.

درست همین‌جاست که یک مدیر بزرگ باید هنر خود را نشان بدهد. مهدی تاج که تا به امروز سیاستمدارانه فدراسیون فوتبال را اداره کرده و بعضاً با سیاست سکوت، بحران‌های ناگهانی را پشت سر گذاشته و گاهی اوقات هم با جا خالی دادن‌های زیرکانه، توپ را به زمین دیگران انداخته و باعث نجات فوتبال ما از بن‌بست شده، این بار دیگر نمی‌تواند در موضع سکوت بماند تا روزهای میانی مهرماه فرا برسد و برانکو و کی‌روش مقابل هم بایستند.

این‌بار از تاج توقع می‌رود قبل از هر فعل و انفعالی، با برانکو و کی‌روش چه به شکل جداگانه و چه با هم جلسه بگذارد و علاج واقعه قبل از وقوع کند. تجربه ثابت کرده با خصوصیاتی که برانکو و کی‌روش دارند، در مورد هر دوی آن‌ها، پیشگیری بهتر از درمان است. فوتبال ایران در فضای فعلی ظرفیت پذیرش یک جنجال تازه را ندارد.

* این یادداشت در ستون حرف‌آخر پنج‌شنبه ۲۳ شهریور روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =