۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۵

ایسنا نوشت: منابع عراقی از آزادی منطقه عکاشات در غرب استان الانبار عراق خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری سومریه، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی در راستای عملیات خود برای بازپس‌گیری مناطق غرب الانبار، منطقه عکاشات را از دست داعش آزاد کردند.

این منطقه در دو راهی بین شهرهای الرطبه والقائم در 310 کیلومتری شهر رمادی، مرکز استان واقع است. در این منطقه بیابانی انبارها و پادگان‌های آموزشی و کارگاه بمب‌سازی و مراکز فرماندهی داعش واقع شده بود.

ارتش عراق روز گذشته رسما عملیات بازپس‌گیری مناطق غربی استان الانبار را آغاز کرد که منطقه‌ای بیابانی و گسترده است. پیشتر ارتش اعلامیه‌هایی را در مناطق عکاشات، عنه، راوه و القائم در غرب الانبار پخش کرده بود و از تروریست‌ها خواسته بود خود را تسلیم کنند یا آماده مرگ باشند.

نیروهای عراقی بیشتر شهرهای استان الانبار را از داعش پس گرفته‌اند و شهر مرزی القائم و گذرگاه آن مهمترین منطقه‌ای است که همچنان در کنترل داعش است.

در همین راستا، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق آزادی منطقه عکاشات را به مردم عراق تبریک گفت. او گفت: این عملیات عملیاتی سریع و غافلگیرکننده علیه داعشی‌های بزدل بود.

العبادی افزود: نیروی هوایی عراق صدها داعشی را در عملیاتی منحصر به فرد از پای درآورد. این عملیات واکنشی سریع علیه جنایت تروریست‌ها در استان ذی قار بود.

روز پنجشنبه در حمله نیروهای تروریست داعش به زائران حسینی در استان ذی قار نزدیک به 60 تن کشته شدند که بیش از 10 ایرانی نیز در میان آنها بودند.

52310

کد خبر 708092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =