ایرنا نوشت: منابع مطلع در وزارت خارجه کویت گزارش دادند: کویت سفیر کره شمالی را به پیونگ یانگ باز می گرداند و سطح روابط خود با این کشور را به سطح کاردار کاهش می دهد.

روزنامه السیاسه کویت روز یکشنبه به نقل از این منابع افزود: کویت به سفارت کره شمالی ابلاغ کرده است که باید سطح هیات دیپلماتیک خود را تا سطح کاردار کاهش دهد و از تعداد دیپلمات های خود در چند هفته آینده بکاهد.

بعداز مکزیک و پرو، کویت سومین کشوری است که در چارچوب مجازات های وضع شده علیه کره شمالی ، سطح هیات دیپلماتیک این کشور را کاهش می دهد.

براساس این گزارش چهار دیپلمات کره شمالی از جمله کاردار در سفارت این کشور در کویت باقی می مانند اما 'سوچانگ سک ' سفیر کره شمالی و چهار دیپلمات دیگر از کویت طرد می شوند.

کویت در نامه ای که به همین منظور به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده ، نوشته است : کویت تصمیم گرفته است دیپلمات های کره شمالی را از 9 نفر به چهار نفر کاهش دهد.

کویت اعلام کرد: این حرکت در راستای اجرای قطعنامه 2321 شورای امنیت سازمان ملل متحد که سال گذشته به دنبال پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی تصویب شد، صورت گرفته است.

براساس این گزارش کویت همچنین صدور ویزا برای اتباع کره شمالی را که شمار آنها دو هزار نفر است متوقف کرده است و آنها باید بعد از اتمام تاریخ ویزایشان کویت را ترک کنند.

طبق گزارش ها حدود شش هزار کارگر تبعه کره شمالی در کویت کار می کنند.
کره شمالی که براساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.

این کشور تا کنون هفت بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سال های 2006، 2009 و 2013 دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (2016) و یک مورد نیز که گفته می شود یک بمب هیدروژنی قدرتمند بوده 3 سپتامبر امسال و آخرین آزمایش این کشور نیز بامداد جمعه 15 سپتامبر(24شهریور) صورت گرفته است.

شورای امنیت سازمان ملل در 11 سپتامبر امسال به اتفاق آرا، قطعنامه 2375 را علیه کره شمالی تصویب کرد که بر اساس آن از ادامه کار آن دسته از کارگران کره شمالی که حاصل درآمدهای خود را به کشورشان می فرستند باید در سایر کشورها جلوگیری شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =