نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به استان‌ها باید تغییر کند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، سیدهادی بهادری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن شهید عطایی استانداری و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تقدیر از سفر وی به آذربایجان غربی گفت: امروزه دریاچه ارومیه دیگر یک موضوع استانی و ملی نیست بلکه به دلیل ابعاد انسانی و زیست محیطی آن یک موضوع فرا ملی و کشوری تبدیل شده است.

وی افزود: ۲۵ نماینده مجلس از ۲۳ شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه اگر یک نگاه و انسجام یکپارچه داشته باشند می‌توانند کارهای اثر بخشی انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از معضلات ما در حوضه دریاچه، کشاورزی سنتی است که ما باید از شیوه سنتی کشاورزی دیگر خارج و با این روند باعث شتاب گیری احیای دریاچه ارومیه شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمسیون‌های مجلس بحث شده و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از شهرستان‌ها جمع آوری شد با رایزنی های پشت پرده نیمی از این مقدار به شهرستان تهران اختصاص پیدا کرد ضمن اینکه از این مبلغ تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری ارومیه تعلق گرفته و در این رابطه بدنبال طرحی هستیم که با اختصاص مناسب این مبلغ بصورت برنامه ریزی شده به کشور کمک کنیم.

بهادری به بحث منطقه ویژه اقتصادی ارومیه هم اشاره کرد و کفت: بحث منطقه ویژه اقتصادی ارومیه که می تواند به ایجاد اشتغال کند هم اکنون منتظر برنامه دولت برای فعال شدن آن است.

وی افزود: ردیف بودجه‌ای قطار سریع‌السیر ارومیه به تبریز نیز که بعنوان وعده رئیس جمهور به مردم ارومیه داده شده هنوز ردیف این طرح ایجاد نشده است و اکنون زمان مناسب برای اختصاص ردیف بودجه آن است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =