رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها که از نقض برحام توسط ایران سخن می گویند، خودشان تار و پود برجام را نقض کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی گفت: امروز سخنانی که نمایندگان در مورد مسائل و مشکلات منطقه بیان کردند نشان دهنده دغدغه مسئولان استان است.

وی افزود: این دغدغه ها در استان های دیگر نیز وجود دارد و اینکه امروز اکثر نماینده های استان آذربایجان غربی بر مشکلات و مسائل اقتصادی اشاره داشتند نشان از قوت این استان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حوزه مسائل منطقه‌ای رفتار نظام بسیار عالمانه است درحالیکه زمانی در منطقه و در راه مبارزه با تروریسم تنها بودیم اما امروز شرایط تغییر کرده و تمامی کشورها همانند ایران راه درست مبارزه با تروریسم را یافته اند.
وی با اشاره به تحولات اخیر درباره مسائل مرتبط با برجام افزود: آمریکایی ها که از نقض برحام توسط ایران سخن می گویند، خودشان تار و پود برجام را نقض کرده اند و باید بدانند اگر برجام بهم زده شود به ضرر خودشان تمام شده و ایران قادر است بیش از زمان پیش بینی شده ، بار دیگر قدرتمندتر از قبل باز گردد.

لاریجانی گفت: از نظر اقتصادی باید بگوییم که کشور دچار مشکلات کلان هستیم اگرچه رفاه خوبی در کشور به وجود آمده اما اساسا باید بدانیم اکنون باید بر روی چه عناصری کار کنیم تا مشکلات برطرف شود.

وی افزود: مدیران استان آذربایجان غربی تلاش خوبی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی هستند و باید با استفاده از وفاق بین نماینگان و با همراهی عقاید مختلف و صاحبنظران این مسیر را ادامه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت فعلی تازه نفس است و از حمایت نمایندگان برخوردار است از این رو باید بیش از پیش به برطرف کردن مشکلات اهتمام بورزد.

لاریجانی گفت: استان آذربایجان غربی ظرفیت مناسبی برای توسعه کشاورزی دارد و باید با استفاده از صنایع تکمیلی و با استفاده از شیوه های نوین و سرمایه گذاری بر توسعه اشتغال این بخش نیز کمک کرد.

وی افزود: وجود مناطق ویژه و آزاد و بازارجه مرزی در این استان باید با محوریت صادرات باشد تا مزیت های آن بر آذربایجان غربی و کشور نیز تاثیرپذیر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توجه به توریسم در آذربایجان غربی می تواند به توسعه این استان کمک کند و در این حال معادن بخشی از این توسعه به شمار می رود.

لاریجانی گفت: بدلیل آنجه کشور ما بعنوان یک کشور نفت و گازی مطرح است، توجه زیادی به معادن نشده و این عدم توجه باعث شده تنها حدود هفت درصد معدن کشف در کشور کشف و مورد استفاده باشد. 

وی افزود: مسئله آب از موضوعات جدی کشورمان است و دولت و مجلس به سبب خشکی آب به دنبال استفاده بهینه از آب هستند و به همین سبب برای آبیاری تحت فشار بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود و امسال نیز بودجه آن افزایش یافته است.


48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =