نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی در بهزیستی لرستان

نشست علمی، تخصصی پیشگیری از خودکشی با حضور دکتر ذبیح الله نادمی قائم مقام مدیر کل بهزیستی، و معاونت امور اجتماعی و جمعی از کارشناسان امور اجتماعی، مراکز مشاوره و اورژانس فوریتهای اجتماعی ۱۲۳ در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، ذبیح الله نادمی ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه با اشاره به اینکه آسیب‌ اجتماعی سن و سال ثابتی ندارد، گفت: برخی بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که بیشترین خودکشی‌ها در افراد ۱۵ تا ۴۵ سال رخ می‌دهد و تمایل به خودکشی در ۱۲ تا ۱۵ سالگی به اوج می‌رسد.زیرا افراد در این دروه، بحرانی‌ترین زمان زندگی خود را طی می‌کنند و بروز تغییر در هورمون‌ها زمینه خودکشی را تقویت می‌کند.


نادمی در ادامه اظهار داشت بررسی روش‌های خودکشی نشان می‌دهد در کشور ما تعدادی از زنانی که می‌خواهند دست به خودکشی بزنند، خودسوزی می‌کنند. استفاده از دارو، سم، پارگی عروق، حلق آویز کردن و پرش از ارتفاع نیز از روش‌های کلی این عمل به شمار می‌رود. از جمله اپیدمی خودکشی با قرص برنج که در علاوه بر مناطق شمالی کشور به تهران نیز رسیده است. استفاده از این روش نشانه اوج خشم فرد اقدام‌کننده و جوانی وی است.

سلمان کریمیان معاونت امور اجتماعی نیز توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده در پیشگیری از خودکشی و اورژانس فوریتهای اجتماعی ۱۲۳ ارائه نمود و در پایان خانم نیازی با ارائه گزارش تحلیلی از خودکشی و عواملی که ممکن است موجب خودکشی شوند جلسه را به پایان رسید.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =