۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳

ایرنا نوشت: مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پیامی نسبت به خروج این کشور از برجام هشدار داد.

رودز مشاور اوباما درباره برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) روز دوشنبه در صفحه کاربری اش در توئیتر نوشت: خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران به ایجاد بحران با این کشور منجر می شود.

وی همچنین گفت: عقب نشینی دولت کنونی آمریکا به شدت به اعتبار آمریکا برای دستیابی به توافق های دیگری برای مثال با کره شمالی لطمه می زند.
قائم مقام مشاور امنیت ملی در دولت اوباما در این توئیت همچنین درباره تبعات فراوان عقب نشینی آمریکا از توافق هسته ای هشدار داد. 

 ترامپ از زمان کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 وعده پاره کردن و خروج از برجام را داده است. ترامپ مدعی است توافق ایران یک توافق منصفانه نیست. وی که برجام را «بدترین توافق ممکن» خوانده است، می گوید این قرارداد اصلا و به هیچ عنوان نباید بسته می شد اما در عین حال، او تاکنون سه بار پایبندی ایران به برجام را اعلام کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با تکرار این ادعا که ایران «روح» توافق هسته ای را نقض کرده است، گفت که در ماه اکتبر (مهر) تصمیم خود را درباره این توافق اعلام خواهد کرد.

طبق تصویب کنگره آمریکا، دولت این کشور هر 90 روز یکبار باید پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام را تایید کند که ضرب الاجل بعدی این دوره، ماه آینده میلادی است.

برخی رسانه ها و متحدان آمریکا نیز درباره عقب نشینی آمریکا از برجام و آسیب رساندن به وجهه آمریکا برای دستیابی به توافق های بین المللی دیگر هشدار داده اند. شبکه خبری ان بی سی در تازه ترین گزارش خود هشدار داد، خروج آمریکا از برجام باعث بروز اختلاف در روابط این کشور با متحدان اروپایی اش و منزوی شدن آمریکا خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =