وزارت بهداشت گزارش رسیدگی به شکایات بهداشتی مردم از اصناف را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: کل تماس‌های برقرار شده با سامانه بهداشت ۱۹۰ در شهریور سال جاری ۲۵۱۲۵ تماس بود که از این تعداد، ۷۶۷۰ خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسید و بقیه تماس‌ها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره شد.
حمید انصاری با بیان این مطلب گفت: بیشترین شکایت‌های ثبت شده به ترتیب از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی و دفع غیر بهداشتی فاضلاب بود.
او گفت: همچنین اماکن مسکونی دارای فعالیت‌های غیر مجاز و اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا ۱۱ درصد، نانوایی با ۱۰ درصد و سلف سرویس و رستوران‌ها با ۹ درصد بیشترین اخبار و شکایت‌ها را به خود اختصاص دادند.
انصاری ادامه داد: میزان ۳ درصد از اخبار و شکایات منجر به کشف، جمع آوری و معدوم‌سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده به میزان ۱۰۱۷۶ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف گردید که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی‌ها، انواع تنقلات، انواع فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و غیره بوده است.
مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیشترین فراوانی اخبار و شکایات در شهریور ماه به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و شهید بهشتی (۱۲ درصد)، ایران (۱۱ درصد)، شیراز و اصفهان (۸ درصد) و در مرتبه‌های بعدی دانشگاه‌های علوم پزشکی البرز، تهران، قم، شهید صدوقی یزد، جندی شاپور اهواز، تبریز و مازندران بود.
انصاری گفت: اقدامات شبانه‌روزی بازرسان بهداشت محیط منجر به معرفی ۱۵ درصد از متخلفین به مراجع قضایی، صدور ۲۳ درصد انواع اخطار کتبی به منظور رفع نواقص بحرانی و غیر بحرانی و ۱۱ درصد رفع نقص از اخبار و شکایات مردمی شد.
او گفت: در همین بازه زمانی میزان رضایت‌مندی مردمی بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده ۹۴ درصد بود و ۷۲ درصد تماس گیرندگان آقایان و ۲۸ درصد خانم‌ها بودند.
مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان بیان کرد: سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایات در زمینه بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است و هم‌وطنان می‌توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین بیک محمدی منصور IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    4 0
    سلام بی عدالتی در درمان یعنی صرع حامی ندارد و جزو بیماریهای خاص قرار نگرفته است و انجمن صرع تبریز هم هیچ فعالیتی ندارد. من با گرانی دارو و درمان چه کنم؟ پول دارو ندارم کمکم کنید