ایلنا نوشت: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان این‌که در ائتلاف‌ها رای اصلاح‌طلبان بیشتر به نفع اصولگرایان بوده است تا خودشان گفت: بسیاری از موارد ائتلاف به نفع جریان رقیب اصلاحات بوده است.

جهانبخش خانجانی درباره ساز و کار جریان اصلاحات در آینده با اشاره به اینکه برای اینکه از اکنون بگویم در انتخابات آینده ائتلاف خواهیم کرد یا خیر بسیار زود است،‌ گفت: جریان اصلاحات باید احزاب خود را تقویت کنند و بر اساس رفتارهای حزبی اقدام کند. ائتلاف مبنای تاکتیکی و استراتژیک خاصی دارد که بر اساس شرایط صورت می‌گیرد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به نقدهایی که به اصلاح‌طلبان می‌شود، عنوان کرد: انتقاداتی وجود دارد که تا حدودی درست است،‌ معتقدم اصلاح‌طلبان باید یک مقدار مبنایی‌تر نسبت به شرایطی که پیش رو دارند برخورد کنند.

وی افزود: در انتخابات لیستی با عنوان امید ارائه می‌شود و افرادی در آن قرار می‌گیرند،‌ آنان در ابتدا خود را وابسته به جریان امید و پایبند به اصول و ارزش‌های اصلاح‌طلبی معرفی می‌کنند اما وقتی که رای می‌آورند رفتارشان تغییر می‌کند و انگار این خودشان بودند که برای ورود به مجلس تلاش کردند.

ائتلاف غلط به اصلاح‌طلبان ضربه می‌زند

وی تاکید کرد:‌ این گونه رفتارها نشان می‌دهد مبنای سیاسی و حزبی ما ضعیف است. عده‌ای می‌آیند از پایگاه اجتماعی جریان اصلاحات استفاده می‌کنند وارد چرخه قدرت می‌شوند و سپس فراموش می‌کنند که چگونه رأی آوردند و این یعنی اساس ائتلاف دارای روند غلطی است و قطعا به اصلاح‌طلبان ضربه می‌زند.

سخنگوی پیشین وزارت کشور ادامه داد: ائتلاف یک داد و ستد سیاسی است، اما متاسفانه ما آن را یک امر اخلاقی می‌دانیم؛ وارد جریان سیاسی می‌شویم، حمایت می‌کنیم اما بعد از انتخابات به خاطر همان معذورات اخلاقی مطالبات خود را پیگیری نمی‌کنیم و سهم‌خواهی انجام نمی‌دهیم .

خانجانی ادامه داد:‌ به عنوان مثال، اگر اصلاح‌طلبان نبودند قطعا آقای روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ رای نمی‌آورد خود ایشان کاملا به این موضوع آگاه هستند که اگر حمایت‌ها و تشکیلات سازمان اصلاح‌طلبان نبود پیروزی رخ نمی‌داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در عرصه سیاسی ما باب شده است اشخاص با حمایت یک جریان ریشه‌دار وارد سیاست می‌شود اما بعد می‌گویند فراجناحی و یا مستقل هستم که غلط است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه یک مقدار مباحث سیاسی را بیش از حد در کشورمان اخلاقی کرده‌ایم،‌ این شیوه نادرست است. دنیای سیاست کمیت‌ها و شاخص‌های خاص خود را دارد. معتقدم اگر ائتلاف می‌کنیم، باید سهم خودمان را از قدرت بگیریم.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =