میزان نوشت: شرکت های هواپیمایی بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر موظف به پرداخت خسارت به مسافران در صورت لغو پرواز هستند.

لغو پرواز‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی از مسائلی است که در برخی موارد می‌تواند سبب ایجاد مشکلات عدیده برای مسافران هواپیما‌ها شود.

این مساله باتوجه به مشکل ساز بودن باید به صورت جدی پیگیری شود چرا که مشاهده شده برخی شرکت‌های هواپیمایی بدون هیچ دلیل موجه پرواز خود را لغو کرده و یا با تغییر برنامه پروازی هواپیمایی که قرار است برای یک مسیر استفاده شود، آن را در مسیر دیگر که سوددهی بیشتری دارد بکار می‌گیرند و پرواز اولیه را باطل اعلام می‌کنند.

در این خصوص دستورالعمل حقوق مسافر به روشنی بیان کرده در صورتی ابطال پرواز توسط شرکت حمل کننده از زمان خرید بلیت تا یک هفته قبل از انجام پرواز صورت گیرد، باید وجه بلیت به صورت کامل مسترد شود.

همچنین در صورت ابطال پرواز از شش روز تا ۲۴ ساعت مانده به پرواز توسط شرکت حمل کننده صورت گیرد باید علاوه بر استرداد کامل وجه بلیت بر اساس جداول مشخص شده در دستورالعمل حقوق مسافر به مسافران خسارت پرداخت گردد.

دستورالعمل حقوق مسافر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی در صنعت حمل و نقل هوایی به کلیه شرکت‌های هواپیمایی فعال در کشور ابلاغ شده و باید توسط این شرکت‌ها اجرا شود.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    4 0
    لطفا پیگیری نمایید تا این دستورالعمل و جزییات جریمه شرکتها در اختیار مردم قرار گیرد تا مسافران بتوانند از حق طبیعی خود دفاع کنند ممنون