خروج ازاقتصاد دولتی مستلزم برچیده شدن دیواربی اعتمادی بین بخش خصوصی و دولت است

ایرنا نوشت: رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خروج از اقتصاد دولتی را مستلزم برچیده شدن دیوار بی اعتمادی بین دولت و بخش خصوصی دانست .

 رحیم بنامولایی روز دوشنبه در نشست اتاق فکر فناوری اطلاعات 'آی تی' البرز گفت: ما بر این باوریم که اگر بخش خصوصی با کسب اعتماد دولت دوازدهم جایگاه واقعی خود در این دوره زمانی بدست آورد دراین صورت بسترهای لازم برای انتقال اقتصاد از دولتی به خصوصی فراهم خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر بخش خصوصی از جایگاه واقعی خود که همانا خدمت به مردم و جامعه است حفاظت نکند ، مسیر برای تبدیل اقتصاد دولتی به خصوصی هموار نخواهد شد.
وی اظهار کرد: باید در بخش خصوصی افرادی معتمد ، دلسوز جامعه و قابل اطمینان را که به دنبال منافع شخصی نباشند انتخاب کنیم تا بتوانند مسئولیت ها و سکان هدایت انتقال اقتصاد دولتی به خصوصی را برعهده گیرند.
بنامولایی گفت: تنها دراین صورت است که می توانیم زیرساخت های انتقال اقتصاد دولتی به خصوصی را ایجاد ، مدیریت و ساماندهی کنیم .
وی افزود: مهمترین عامل در خودنمایی دیوار بی اعتمادی بین دولت و بخش خصوصی از وجود مراکز متعدد تصمیم گیری در دستگاه های دولتی سرچشمه گرفته است .
وی ادامه داد: دراین میان افرادی سودجو با سوءاستفاده و یدک کشیدن عنوان بخش خصوصی و با برقراری روابط نامشروع در برخی مراکز تصمیم گیری ، زمینه ساز رانت و فساد مالی شده اند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز تعدد زیاد لایه های مدیریتی و موازی کاری ها را از دیگر آفت هایی عنوان کرد که زمینه های فساد اداری، فرصت طلبی، رانت خواهی و گاهاً زیاده خواهی ها را فراهم کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه به ماده 5 قانون بهبود مستمر محیط کسب کار اشاره و تصریح کرد: این ماده، وظیفه ساماندهی و یکپارچه سازی تشکل ها را بر دوش اتاق بازرگانی گذاشته است.
وی با اشاره به نگاه حمایتی اتاق البرز از تشکل ها ادامه داد: بستر و فضا برای حضور تشکلهای بخش خصوصی در این اتاق فراهم بوده که این مهم فرصت را برای بهبود فضای اقتصادی استان فراهم خواهد کرد.
اتاق بازرگانی بازوی کمکی اداره کل فناوری اطلاعات استان
رحیم بنا مولایی در ادامه اظهاراتش از آمادگی اتاق بازرگانی به عنوان همیار و بازوی کمکی اداره کل فناوری اطلاعات استان خبر داد.
وی گفت: برخورداری از روش های نوین فناوری اطلاعات تحول در تولید ، توزیع و صادرات را درپی خواهد داشت .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =