فقط 5 درصد؟ این پاسخ بسیاری از کاربران خبرآنلاین به این سئوال بود؛ آیا با افزایش 5 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده موافق هستید؟

به گزارش خبرآنلاین، صورت این سئوال با سخنان امروز رییس سازمان برنامه و بودجه البته تغییر کرده است. وی درباره میزان افزایش حقوق کارکنان دولت گفته است: افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده ۱۰ درصد است که از این ۱۰ درصد، ۵ درصد در بودجه در نظر گرفته شده و ۵ درصد هم از طریق صرفه جویی دستگاه‌ها تامین می‌شود.

به گفته وی نرخ تورم 9 درصد خواهد بود. کاربران خبرآنلاین اما نظرات جالبی در خصوص میزان افزایش حقوق و وضعیت معیشتی حقوق بگیران داشته اند.بخش مهمی از کاربران ضمن انتقاد به وضعیت درآمدی معلمان، گلایه هایی را در این باب طرح کرده بودند.

یکی از کابران خبرآنلاین، تغییر در میزان افزایش حقوق کارکنان دولت را پیش بینی و تاکید کرده است: "طبق معمول دولت داره كارمندان را سر كار مي گذارد يعني اول ميگه پنج در صد بعد كه ديد همه اعتراض مي كنيد ميگه هفت يا هشت درصد كه همه راضي شوند أين قصه تكراري گول زدن مردم تا كي؟ "

برخی دیگر نیز مساله تورم تک رقمی را مورد اشاره قرار داده و سئوالاتی را در این خصوص مطرح کرده اند.

یکی از کاربران خبرآنلاین گفته است:"تورم تک رقمی نشر اکاذیب است. هرهفته یا حداکثر هرماه قیمت های درج شده کالاها افزوده شده و کیفیت و کمیت محصول هم کاسته می شود. نه نظارتی نه کنترلی نه حسابرسی ای. زورتان به کارمند فقط رسیده. به خدا با این حقوق ها قدرت خرید ما به صفر نزدیک می شود. جلوی سواستفاده ها و اختلاسها و حیف ومیل بیت المال را بگیرید.نه نفس ما کارمندان را که هر ماه نقدا مالیات هم می دهیم و با فلاکت زندگی می کنیم".

در کامنتی دیگر، یکی از مخاطبان چنین گفته است: "الان که حدود 7 ماه از سال جدید گذشته تورم 9/5 درصد اعلام شده این نوع اعلام افزایش حقوق نوعی فرار به جلو می باشد چرا که بهتر بود حداقل تا ماه بهمن و اسفند صبر کرد و بعد بر اساس تورم موجود تصمیم گیری می شد در عین حال قرار بود هر سال مقداری بیشتر از نرخ تورم به حقوق ها اضافه شود که جبران کمی حقوق در سالهای گذشته باشد و ذزه ای هم قدرت خرید مردم بالاتر برود ولی متاسفانه همه حرف ها در حد شعار باقی می ماند. "

علی نیز معتقد است: "سلام داداش اولا افزایش 5درصدی برای کارمندانی که بیش از3 میلیون می گیرند مناسب است ونه برای کمتر از آن دوما، نرخ تورم ملاک خوبی برای افزایش دستمزد به ویژه کارگران نیست باید شاخص قیمت خوراکی ها وکالاهایی که درسبد معیشت آنها نقش بیشتری دارد ملاک قرار بگیرد سوما از کجا معلوم که نرخ تورم تک رقمی بماند به نظر شما می ماند؟ چهارم کارگران با عقب ماندگی 60 درصد حقوق نسبت به تورم مواجه هستند."

یکی دیگر از کاربران نیز گفته است: "اونی که بیست میلیون به بالا حقوق میگیره چون احتیاجی به پول حس نمیکنه این افزایش حقوق رو در نظر میگیره اگه حقوق خود مسئولین هم از یک تا سه میلیون بود بازهم پنج درصد اضافه حقوق در نظر میگرفتن؟"

برخی نیز پای "ژن خوب" را به بحث باز کرده و گفته اند: "برای ژنهای نامرغوب خیلی هم زیاد هست مگه تورم و گرانی و بیکاری هست که افزایش حقوق باشد؟تازه روحانی دوره دومش هست ودیگر رای نمی خواهد این 5 درصد هم داره لطف می کند."

کاربر دیگری نیز در این خصوص گفته است: "سلام، برای شهروندان درجه دوم که جزو حضرات و آقازاده ها نیستند، و اصولا ژن خوب ندارند به نظرم نه تنها مناسب است بلکه زیادی هم هست."
فصل الخطاب بسیاری از کامنت ها اما این بود: افزایش حقوق کمتر از تورم یعنی کاهش کیفیت زندگی کارمندان.

 

 

35223

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    1 3
    فقط به کارمندان زورشون میرسه و مالیات هم ازشون کم میکنن حالا کارمندهایی که زیر خط فقر درآمد دارند میباید مثل یک مرفه خرج کنن
  • مرحمی A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    1 3
    به نظر بنده عائله دولت اینقدر بزرگ شده است که دیگه افزایش حقوق معنا ندارد. سیستمدولتی بهره وری ندارد چرا باید افزایش حقوق دارد حتی یک درصد افزایش حقوق بار سنگینی بر بودجه جاری دولت ایجاد می کند. تثبیت حقوق بهترین راه برای کوچک سازی دولت هست.با تثبیت حقوقها هم نقدینگی تثبیت می شود وهم تورم کاهش خواهد یافت.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    2 4
    والا با اون 5 هم مخالفیم. ما تو بخش خصوصی باید جون بکنیم بعد یک خروار مالیات پرداخت کنیم که حقوق بخش دولتی پرداخت بشه. اونم بخش دولتی که به جز حیف و میل کار دیگری انجام نمیده.