شرق نوشت: «قرارداد خرید هواپیماهای غربی پیچیده و فوق محرمانه است».

اين را مدیرعامل ايران‌اير مي‌گويد. اين سخن او در حالي‌ مطرح مي‌شود كه اخيرا دو نماينده كنگره آمريكا در نامه‌اي به دادستان كل اين كشور، خواستار افشای جزئیات قرارداد بويينگ و ایران‌ایر شدند.

آنها مدعي هستند دارایی‌های ایران بايد به خانواده‌های دو فردی که اصطلاحا «قربانیان تروریسم ایران» خوانده شده‌اند، پرداخت شود. بااين‌حال، اين سخن از سوي مقامات ايراني رد مي‌شود، چرا‌كه محرمانگي قراردادها امري شناخته‌شده با عنوان «اسرار تجاري» در جهان است و اصولا از سوي دو طرف قرارداد، مفاد آن به امضا مي‌رسد.

‌ قرارداد خرید هواپیماها فوق محرمانه است

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفته: جزئیات قراردادهای خرید هواپیماهای غربی پیچیده و فوق محرمانه است.

فرزانه شرفبافی در واکنش به انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی درباره جزئیات خرید هواپیما، گفته: صحبت‌هایی که گه‌گاه در رسانه‌ها -درباره هواپیماهای خریداری‌شده- مطرح می‌شود به این دلیل است که قراردادهای پیچیده خرید هواپیما را نمی‌دانند و هرکس برداشتی می‌کند.

شرفبافي با بيان اينكه محرمانه‌بودن این قراردادها به دلیل تقاضای کارخانه‌های سازنده وطرفین مذاکره است، گفت: بعضی از دوستان اصرار می‌کنند تمام جزئیات این قراردادها را در رسانه‌ها مطرح کنم که بدیهی است این اختیار را ندارم.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    6 0
    عزيزان دل همه قراردادهاي تجاري محرمانه هستند اين عرض مرا دوستاني كه در شركتهاي خصوصي هستند به خوبي درك مي كنند و مي توانند تاييد كنند. چرا بايد همه 80 ميليون نفر همه چيز را بدانيم؟ مگر سيستم نداريم؟