برگزاری همایش زینبیون در سازمان جهادکشاورزی لرستان

همایش زینبیون با حضور بانوان شاغل در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این همایش حجت الاسلام والمسلمین رمضان تیموری ، پژوهشگر و محقق دینی در خصوص نقش‌آفرینی حضرت زینب‌کبری(س) در واقعه کربلا، گفت: خطبه‌های حضرت زینب(س)، باب ورود معرفت و شناخت امامت را گشود.

وی ساختار ذهنی و شخصیتی افراد را به چهار گروه تقسیم کرد و افزود: گروه اول افرادی بودند که در ابتدای عمر انسان‌های با فضیلت و دارای صفات نیکو بوده، اما در پایان عمر از معارف الهی منحرف می‌شوند.

تیموری اضافه کرد: گروه دوم کسانی هستند که در ابتدای عمرشان انسان‌های خوبی نبوده و از معرفت و معارف الهی دور بودند اما در اواخر عمرشان تبدیل به انسان‌های با فضیلت، آگاه و با معارف الهی شدند .

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه گروه سوم گروهی بوده که در ابتدا و انتهای عمرشان، انسان‌های بی‌فضیلت و منحرفی بودند، بیان کرد: گروه آخر، افرادی تاریخ‌ ساز و نماد عقل و معارف الهی هستند.

 نویسنده و محقق دینی تصریح کرد: این دسته از انسان‌ها تنها معصومین و پیامبران هستند که پاکی و فضیلت ازصفات ذاتی آنها تلقی می‌شود و یکی‌از این شخصیت‌های تاریخ‌ ساز، حضرت زینب(س) بوده که تجلی و آینه تمام ‌نمای فضیلت‌های انسانی است.

وی به دیگر ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) باب ورود معرفت و شناخت امامت را در اجتماع گشود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =