مراسم عزاداری ویژه دهه دوم ماه محرم در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

مراسم عزاداری ویژه دهه دوم ماه محرم در مسجد الزهرا مجتمع پردیس کمالوند دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در شب نخست این مراسم که هفت شب به طول خواهد کشید، حجت الاسلام والمسلمین تیموری پس از تلاوت قرآن و قرائت دعای زیارت عاشورا توسط قاریان و مداحان حاضر در جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت.


حجت الاسلام و المسلمین تیموری در این مراسم و در بین جمع اساتید و دانشجویان علوم پزشکی گفت: انسان های سربلند کسانی هستند که بتوانند از برکات این ایام برای تزکیه ی نفس خویش بهره ببرند. وی عنوان کرد: مراقبت از نفس مهمترین دستاورد این ماه است که متأسفانه بیشتر ما آن را فراموش می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین تیموری خاطر نشان کرد: کسانی که بتوانند با بهره گیری از خصوصیات و منویات سرور و سالار شهیدان چشم، گوش، فکر، دست، هوا و هوس و...خود را مراقبت کنند پیروزمندان دربین عزاداران امام حسین(ع) خواهند بود.

وی تأکید کرد: عدم مراقبت انسان از خویشتن بی حیایی، دهن سستی و سایر صفات پلید را بارز می نماید و این همان خطر بزرگی است که جامعه را تهدید می کند. سخنران مراسم همچنین گفت: واقعه ی عاشورا فقط یک اتفاق و حادثه نیست بلکه یک تفکر و جریان است که بعد از این همه سال اذهان را متوجه خود می کند.

وی ابراز داشت: هر کس که می خواهد با شرکت در مراسم عزاداری خود را در مسیر و هدف عاشورا قرار دهد باید جایگاه امام حسین(ع) و خصوصیات این بزرگوار را بشناسد.

حجت الاسلام و المسلمین تیموری عنوان کرد: کسی که می خواهد حسینی باشد باید در این ایام حسینی بودن را تمرین کند و آن چیزی نیست به جز مراقبت که در مورد آن توضیح دادم. وی در پایان گفت: اگر این مراقبت ها استمرار داشته باشد در نهایت منجر به کمال انسان ها می شود.


در بخش پایانی مراسم عزاداران حاضر در جلسه با نوحه سرایی و روضه خوانی مداحان در سوگ سرور و سالار شهیدان و 72 یار آزاده اش گریستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =