ایسنا نوشت: اگرچه مشغله‌های زندگی ماشینی این روزها به زندگی سنتی شهرها و بخش‌ها و روستاها و عشایر نیز رسوخ کرده و حتی نوع پوشش را تحت تاثیر قرار داده، اما هنوز پوشش محلی و سنتی جایگاه خود را دارد.

ابتکار حضور جمعی از دانش‌آموزان یکی از مدارس ابتدایی در روستای مال محمود شهرستان ممسنی با لباس محلی در کلاس درس، نشان داد که نزد روستائیان و عشایر توجه به آئین‌های محلی و سبک زندگی و سنت‌های ماندگار است و همچنان جایگاهی مانا دارد.

توجه به آئین‌ها و سنت‌های محلی، با حرکت نمادین دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی شهید اصغر نوت روستای مال محمود شهرستان ممسنی و استفاده از لباس محلی برای برپایی بزرگداشت آغاز سال تحصیلی جدید، نمایش داده شد.

راهبر آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ممسنی در این مورد گفت: استفاده از پوشش محلی برای شروع سال تحصیلی به پیشنهاد مشترک دانش‌آموزان و معلمان و مسئولان در مدرسه ابتدایی شهید اصغر نوت انجام شد.

داریوش احمدی با بیان اینکه این حرکت نمادین تنها اختصاص به یک روز داشت، گفت: در این روز اکثر دانش‌آموزان به همراه اغلب آموزگاران و مسئولان با پوشش محلی در مدرسه حاضر شدند.

وی، پوشیدن لباس محلی در مدارس را بستر ساز آشنایی فرزندانمان با پوشش گذشتگان خود دانست و گفت: لذت یادهی و یادگیری یکی از اهداف این کار است.

راهبر آموزشی شهرستان ممسنی معتقد است که اجرای چنین ابتکاراتی زمینه‌ی انگیزشی برای توجه به داشته‌ها، سنت‌ها و آئین‌های ملی و دینی خصوصا در نسل جدید خواهد بود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    چه ابتکار قشنگی
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    بسیار عالی بسیار عالی
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    عالیه ولی چرا فقط یک روز؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    چقدر خوب است این آئین ها در دیگر مدارس هم اجراء شود. آئین های که نسلهای آینده حتما" به سوی آن باز میگردند و اگر آنها را نابود کرده باسیم چیزی جز لعن و نفرین شان برایمان باقی نمیماند. آموزش و پرورش و وزارت ارشاد باید مشخصا" به بین موضوع توجه نمایند.
  • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    عالیه