انتخاب نوشت:عضو مجمع تشخیص مصلحت با کنایه به اینکه هستند برخی افرادی که تصور می‌کنند امروزه تبدیل به محور و قطب شده‌اند، گفت: رئیس جمهور دوره اصلاحات سخنرانی در آمریکا داشت و از سوی آمریکایی‌ها مورد تعریف و تمجید قرار گرفت ولی یکی دو سال بعد مورد تمسخر آنان قرار گرفت و در زمان هم او ایران را به عنوان قطب شرارت معرفی کردند.

محمدحسین صفارهرندی در جمع پاسداران و پایوران سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به شبهاتی که سال‌هاست از سوی بدخواهان نظام مطرح می‌شود، اظهار کرد: شبهه‌ای که از اواخر دوران جنگ تحمیلی و اوایل دهه 70 مطرح شده این است که در تزاحم نظام و حکومت کدام را باید فدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید کسی ایستادگی در برابر باطل را زیرسوال ببرد و با ترفند و پیچش‌های رندانه صورت توجیه به آن ببخشد، تصریح کرد: کسانی هستند که آرمان‌خواهی برای آنان اصالت دارد ولی توجه ندارند که این آرمان‌خواهی در کنار یک سری واقعیت‌ها باید مطرح شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: درخصوص عاشورا و نهضت امام حسین(ع) فراوان شنیده‌ایم و توصیف مشترک همه ما از حماسه عاشورا چیزی به غیر از مصاف جبهه حق علیه باطل و نقطه سازش‌ناپذیری حق در برابر باطل نخواهد بود.

صفارهرندی با اشاره به شهادت امام حسین(ع) گفت: سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) برای آرمان بزرگ قربانی می‌شود و همه عزیزان خود را در این راه تقدیم می‌کند؛ جریانی که در روز عاشورا در مقابل حضرت قرار گرفتند در همه ادیان منفور است و کسی حاضر به دفاع از این جریان منفور و ظالم نیست.

وی با اشاره به شبهاتی که در سال‌های اخیر از سوی برخی مسئولان مطرح شده است، گفت: آنچه که برخی مطرح می‌کنند این است که چرا عاشورا را تنها تقابل دو جبهه حق و باطل بیان می‌کنید؟ این افراد عاشورا محل مذاکره می‌دانند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه این بیان جسورانه قصد دارد با یک آرمان بزرگ در مقام نظر دربیافتد، تصریح کرد: اینکه بخواهند فلسفه قیام را به بازی بگیرند و مطرح کنند که قیام امام حسین(ع) برای سازش بوده است، بزرگ‌ترین خیانت است؛ نباید اجازه داد که فلسفه قیام اولیاء خدا در برابر جریان کفر و شرک و نفاق را اینگونه به بازی تحریف بگیرند، قیام آرمان است که نباید اجازه داد مخدوش شود.

صفارهرندی ادامه داد: این افراد که در مقام نظر، این آرمان‌ها را به بازی می‌گیرند بزرگترین خیانت را می‌کنند چراکه جابه جا کردن نقاط ارزشی همه چیز را متزلزل می‌سازد،در حقیقت این افراد چون خود عُرضه ندارند که در مقابل جبهه باطل بایستند ارزش‌ها را جا به جا می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اینکه عده‌ای تفاسیر اشتباه از سخن حضرت امام راحل در همان زمان داشته و دارند، تصریح کرد: آرمان اعتلای نام مقدس خدا و نام جمهوری اسلامی و نام این انقلاب است و ما دشمن را همیشه دشمن می‌دانیم. آرمان‌گرای واقع بین یعنی کسی که نسبت به آرمان واقف بوده و واقعیت‌ها را هم می‌بیند و متاثر از واقعیت‌ها هرجا لازم بود صلح می‌کند و هرکجا نیاز بود جنگ می‌کند.

صفارهرندی ادامه داد: مشکلی که ما در حال حاضر با یک دسته از افراد داریم این است که وقتی در این جبهه کم آوردند شروع به ایجاد تردید کردند و گفتند در این عالم که همه چیز دعوت به سکولار می‌کند شما حکومت مبتی بر شریعت را دنبال کنید این از همان ابتدا اشتباه بود و از هر کجا جلوی اشتباه را بگیریم منفعت است.

وی افزود: بهانه این افراد این است که چه کسی جواب خون‌های ریخته شده را می‌دهد؟ بهانه حفظ کشور و حفظ نظام است و می‌گویند نظام به این آسانی به دست نیامده که آن را از بین ببریم؟ چون خودش کم آورده است این حرف را می‌زند. اما به این افراد باید گفت که شما آرمان‌ها را در درون خود حفظ کن نه اینکه آن را جا به جا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: اینکه می‌گویند امام حسین(ع) سازش کرد یعنی خیانت؛ حفظ نظام از دید حضرت امام خمینی(ره) اوجب واجبات است و باید در این مسیر حرکت کنیم. چارچوب‌های این نظام الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ است.

صفارهرندی با طرح این سوال که چه زمان انقلاب با نظام درگیر است؟ گفت: درگیری در این بخش وجود ندارد حفظ نظام و انقلاب بر یکدیگر منطبق هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر قرار بود کسانی که تسلیم واقعیات بودند و آرمان‌ها را لگدکوب می‌کردند، راهور تاریخ چند صد ساله ما بعد از کربلا باشند، محبین و شیعیان باید در پستوی خانه‌هایشان ارادت خویش را به اهل بیت(ع) نشان می‌دادند به جای اینکه شاهد پیاده‌روی عظیم اربعین باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با کنایه به اینکه هستند برخی افرادی که تصور می‌کنند امروزه تبدیل به محور و قطب شده‌اند، گفت: رئیس جمهور دوره اصلاحات سخنرانی در آمریکا داشت و از سوی آمریکایی‌ها مورد تعریف و تمجید قرار گرفت ولی یکی دو سال بعد مورد تمسخر آنان قرار گرفت و در زمان او ایران را به عنوان قطب شرارت معرفی کردند.

صفارهرندی گفت: نور حق‌گرایی در وجود ملت ایران وجود دارد و به رغم اینکه هاله‌ای وجود آنان را می‌پوشاند اما هر زمان که لازم بوده این نور حق گرایی جلوه می‌کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    92 6
    آره ممکنه ولی رییس دولت بهار از طرف همه تمسخر شد!
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      11 30
      چه تمسخری؟
  • بی نام RO ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    103 5
    مسخره شده ترین دولت دولتی است که تو وزیرش بودی کیهان نویس
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      50 3
      شریعتمدار رفیقشه یعنی
  • بی نام GB ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    46 4
    شما کارهای خودتان را توجيه كنيد كافي است
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    71 4
    یادش بخیر رییس شما اینقدر عزت داشت که با بادیگاردهای امریکایی عکس یادگاری می گرفت
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    22 8
    تندروها
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    61 19
    سید محمد خاتمی بسیار محبوب ملت واندیشمند بزرگ است .
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    65 5
    طفلکی راست می گه.رییس دولت اصلاحات را مسخره کردند.ولی دولت حق پندار هزاره سوم وقتی در دانشگاه کلمبیا سخنرانی داست توسط رییس دانشگاه مورد تکریم قرار گرفت و وقتی ایشان در سازمان ملل سخنرانی می کردند همه سر جای خود میخکوب می شدند و محو تماشای جمال محمود خان می شدند و یک هاله نور هم اونو می پوشاند.به جملات آخر هاله ای سخنران توجه بفرمائید.
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    20 1
    بی خیال
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      13 47
      : اینکه می‌گویند امام حسینع سازش کرد یعنی خیانت؛ حفظ نظام از دید حضرت امام خمینیره اوجب واجبات است و باید در این مسیر حرکت کنیم. چارچوب‌های این نظام الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ است.
  • علی A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    32 5
    کسی از شما نظر نخواست دکتر عزیز
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    40 6
    تمسخر ناشی از جهالته و ضمنا دشمنی آمریکایی‌ها هم به قول شما با ایران آشکار هست. سوال اینجاست چرا در داخل کشور با ایشون چنین رفتاری می‌شه؟ با اینکه می‌دونیم یک تکرارش 20 میلیون رای داره.
  • بی نام RO ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    42 1
    کجا مسخره شد؟ایا همین احمدی نژاد نبود که رفت برزیل که حتی دربان ورارت خاجه برزیل هم استقبلاش نیامد این بزرگترین توهین بود که الته احمدی نژاد حقش بود
  • hosein IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    31 1
    نه که محمود خیلی با شخصیت بود...
  • بي نام ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    36 3
    متاسفم كه درباره بزرگ مردي حرف ميزنيد كه دنيا به او احترام ميگذارن ودر كشور خودش نميتونه از خودش دفاع كنهبجاي اينكه كسانيكه عامل فساد بودن ممنوع التصوير كنن ازادانه ميچرخنمعني ازادي رو خوب فهميديم
  • بي نام ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    35 0
    ديديم تو سازمان ملل رييس شمارو مسخره نكردن با اون سخنراني كه ابروي ايران برد فقط چهار نفر نشسن حرفاشو گوش دادن
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    33 0
    ریس جمهور خودت رو نمی گی که هی نامه می زد به آمریکا هی جوابش رو نمی دادند آبرو ریزی از این بالاتر
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    23 2
    این را هم بفرمائید حضرت امام حسین ع نظرات انقلابی در مورد چپاول ثروت مردم داشته و اصولا جنگ بین حق و باطل بر سر حقوق مردم است و یک امر خصوصی نیست . جنگ امام بزرگوارمان با کفار بر سر فساد بود. غیر از این بود؟
  • بینام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    19 0
    شما لطفا سکوت کن
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    25 0
    صفار توهمت شدیده
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    10 0
    اون كلا شانسش اينجوريه
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    25 0
    برعکس احمدی نژاد بود که هی نامه میزد کسی تحویلش نمیگرفت .... یادتون رفته توی سازمان ملل تمام کشورها سالن را ترک کردن .....از این بیشتر میخواین ...... بازم مثال بزنم ......
  • بی نام RO ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    31 3
    درود بیکران خداوند بر سید محمد خاتمی عزیز بزرگوار
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    39 1
    رئیس دولت اصلاحات را مردم دوست دارند چون خدا بهش عزت داده. اما اصولگرایان و شما را هیچکس دوست ندارد . چون خدا عزتی به شما نداده
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    7 24
    آقای خاتمی چون در حاشیه مانده است، تبدیل به محور شده است. کلا ما ایرانیها هم غریبه پرستیم و هم کسی را که در متن کار نباشد و قبلا شناخته شده باشد، بر فرد مشغول به کار ترجیح می دهیم و ستایش می کنیم. ما در واقع بیکار پرست سیاسی هم هستیم.
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    29 0
    رئیس دولت پاکدستان هم توسط عالم و آدم تمسخر شد
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    20 0
    خلاصه حف این دوست اینه که ما با تحریمها یه ستگی در چاه انداختیم چرا دولت بعدی نمیتونه در بیاره؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    18 0
    چرا انقدر کینه توزی سیاسی زیاد شده
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    25 0
    اقای صفار شما خودت هم زیاد مشکل داری برای تمسخر