مدیر کل آموزش و پرورش: ما می خواهیم انسان سالمی را تربیت کنیم که واقع بین است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جمع دبیران مراکز استعدادهای درخشان شهرستان خرم آباد نگاه تک بعدی به تربیت را آسیبی جدی برشمرد و گفت : معلم باید باید در تربیت دانش آموزان به ساحت های ششگانه تربیتی نگاهی جامع داشته باشد تا بتواند دانش آموزانی خودباورو خداباور تربیت کند و خروجی کار او تربیت شهروندی مطلوب در اجتماع باشد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند به هویت یابی دانش آموزان نیز اشاره کرد و افزود : بحران های دوران رشد دانش آموزان را تهدید می کند و باید آگاهانه و عالمانه از این بحران ها به سلامت عبور کرد.

 

وی تاکید کرد : ما می خواهیم انسان سالمی را تربیت کنیم که واقع بین است ؛ نه کسی که دچار خود کم بینی یا گرفتار خود بزرگ بینی است .

 

دریکوند تصریح کرد : در هویت یابی دانش آموزان باید تلاش کنیم تا آنان بر ضعف های خود آگاه شوندو اگر این اتفاق بیفتد قطعا حرکت روبه جلو آغاز خواهد شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به کتاب چه چیز تربیت نیست اشاره و خاطر نشان کرد : باید در تفکر و بینش خود نسبت به مسئله آموزش و تربیت تجدید نظر کنیم.

 

دریکوند توجه صرف خانواده ها به نمره ، کنکور و شغل آینده فرزندان را جامع ارزیابی نکرد و گفت : اگر نگاه ما به تربیت تنها نگاه علمی و آموزشی باشد ؛ شاید بتوانیم در این عرصه موفق عمل کنیم و دانش آموزان را در دستیابی به نمره و شغل مورد نظر یاری کنیم ،؛ اما این شغل و موقعیت ممکن است او را از عواطف و احساسات پاک انسانی دور کند و خدمت به مردم و هم نوعان را در او کمرنگ کند .

 

دریکوند گقت: ما فراموش کرده ایم که به دنبال تربیت چه نسلی هستیم و می خواهیم نسل امروز را برای چه چیزی آموزش دهیم.آسیب های مختلفی جوانان و نوجوانان را تهدید می کند و ضرورت دارد با وارد شدن به فضاهای دوستانه آنان از این آسیب ها جلوگیری کرد.

 

وی به حضور جوانان و نوجوانان در فضاهای ارتباطی مجازی اشاره کرد و افزود : در این عرصه اطلاعات فرزندان به مراتب بیشتر از والدین و معلمان است و این زنگ خطری است که اگر مدیریت نشود می تواند آسیب زا باشد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =