۰ نفر
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰

عراق اعلام کرد عملیات نظامی نیروهای امنیتی این کشور در غرب استان کرکوک به پایان رسیده است .

به گزارش خبرآنلاین، عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات حویجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های ارتش، پلیس فدرال، واکنش سریع و نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم و حشد شعبی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق مأموریت‌های خود را در عملیات آزادی حویجه به پایان رساندند.

یک سخنگوی نظامی ارتش عراق نیز از بازپس گیری کامل شهرستان حویجه و پایان مأموریت نیروهای عراقی در مرحله دوم خبر داد.

وی گفت که نیروهای عراقی توانستند آخرین مناطق در بخش جنوبی مرکز شهرستان حویجه و شهر الریاض و مسیر الفتحه-الریاض به سمت کرکوک را پس بگیرند.

همچنین این نیروها کنترل کامل "جبال حمرین" از پل "زغیتون و پل "الفتحه" را به مسافت ۴۵ کیلومتر و عمق ۱۵ کیلومتر پس گرفتند.
درد همین حال خبرگزاری صدا و سیما گزارش داد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق سه شنبه شب از پایان کامل عملیات نظامی ارتش در غرب استان کرکوک و پاکسازی همه مناطق شهر حویجه از حضور تروریست های تکفیری داعش خبر داد .
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از بغداد ، حیدر العبادی گفت :« امروز من پایان کامل عملیات نظامی ارتش عراق در غرب کرکوک ، پاکسازی همه خاک شهر حویجه ، کوههای مکحول و حمرین از حضور عناصر داعش را اعلام می کنم ».


نخست وزیر عراق تاکید کرد موضع بغداد در قبال برگزاری همه پرسی در منطقه کردستان عراق تغییر نکرده است و هر گونه مذاکره میان بغداد و اربیل باید بر مبنای اتحاد و یکپارچگی عراق ، قانون اساسی کشور و ابطال نتایج همه پرسی باشد .
از طرف دیگر سرلشکر عبد الامیز یارالله فرمانده عملیات مشترک الحویجه دیشب اعلام کرد ماموریت یگان های ارتش ، پلیس فدرال ، نیروهای ضد تروریسم ، واکنش سریع ، بسیج مردمی (حشد الشعبی ) با پشتیبانی و حمایت حملات هوایی ارتش عراق برای آزاد سازی شهر الحویجه و مناطق اطراف آن به پایان رسیده است و این مناطق حضور تروریست ها داعش پاکسازی شدند .

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =