با تعمیر و اصلاح سیستم خنک کننده هوای ورودی به توربین ورکسپور ایستگاه گاز و گازمایع ٣٠٠ شرکت آغاجاری از سوزاندن روزانه ١٩ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری شد .

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري ، مديرعامل اين شركت با اعلام اين خبر بيان كرد: با تلاش همكاران نگهداري و تعميرات و همچنين همكاري بخش خصوصي، سيستم خنك كننده هواي ورودي به توربين  كارخانه گاز و گازمايع 300 آغاجاري با هزينه اي بالغ به ١٢ ميليارد ريال انجام تعمير و اصلاح گرديد.

مهندس ابراهيم پيرامون با اشاره به عمليات خنك سازي هواي ورودي به توربين وركسپور به روش تبخيري مديا گفت: در اين روش از طريق سيستم توليد آب مناسب به روش اسمز معكوس استفاده مي شود و اين عمليات با هدف بهينه سازي شرايط كاركرد توربين در فصول گرم سال انجام گرفت كه به موجب آن از مشعل بيش از ١٩ ميليون فوت مكعب گاز در روز جلوگيري مي شود.

وي در پايان اذعان داشت: در اجراي طرح مديا به عنوان اولين تجربه جديد در شركت، علاوه بر جلوگيري از سوزانده شدن گاز بعنوان سرمايه ملي، بيش از ٧٠٠ بشكه گاز مايع به توليد روزانه اين كارخانه اضافه شدكه هر روز بيش از 1.2 ميليارد ريال سود و صرفه اقتصادي را براي شركت در بردارد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =