نقش اول؛ کودکی مراغه‌ای، نقش دوم؛ خردسالی از بهزیستی/ «اردک لی» امروز کلید می‌خورد

مهر نوشت: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اردک لی» با اشاره به آغاز فیلمبرداری این پروژه، جدیدترین اخبار درباره آن را بیان کرد.

علی حضرتی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اردک لی» به کارگردانی بهروز غریب‌پور با اشاره به جذابیت و تفاوت فیلمنامه این پروژه سینمایی، گفت: «تا امروز هر فردی که فیلمنامه «اردک لی» را خوانده است، به نوعی خاطره‌ای شبیه به اردک لی یا کاراکترهای درون آن دارد و همین مساله سبب شد تا آقای غریب‌پور در همان جلسات ابتدایی برخی از این خاطرات را در دل فیلم بگنجاند.»

او ادامه داد: «شخصیت اصلی این فیلم یک کودک آذری‌زبان است که به همراه پدر و مادر خود، داستان را رقم می‌زند. برای انتخاب بازیگر کودک، نزدیک به دو ماه از بیش از ۱۰۰ بازیگر آذری‌زبان تست گرفته شد و در نهایت کودکی از مراغه را انتخاب کردیم. همچنین بازیگران نقش پدر و مادر کودک از بین صدها فیلم کوتاهی که دیده و تست‌هایی که گرفته شد، انتخاب شدند.»

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: «فیلم سینمایی «اردک لی» بالغ بر ۳۰۰ بازیگر دارد و همین مساله سبب شد تا همزمان با آغاز پیش‌تولید، دوخت نزدیک به ۵۰۰ دست لباس را با همراهی یک کارگاه دوخت لباس آغاز کنیم. همچنین نزدیک به ۷۰ نفر از بازیگران کودک و نوجوان از بهزیستی و مدارس انتخاب شده‌اند. بازیگر خردسال نقش دوم نیز از بهزیستی انتخاب شده است که امیدواریم با بازی در این فیلم سرنوشتش تغییر کند.»

او ادامه داد: «همزمان با پیش‌تولید، تولید موسیقی فیلم نیز توسط امیر بهزاد به همراه عاشیق سلجوق شهبازی و گروهش انجام می‌گیرد البته این احتمال وجود دارد که بخشی از موسیقی توسط ارکستر سمفونیک پراگ ساخته شود که شامل یک موسیقی ایرانی با لهجه آذری است. این را هم باید بگویم که عاشیق سلجوق شهبازی ترانه‌های فیلم را سروده است.»

حضرتی اضافه کرد: «همچنین بدلکاران صحنه‌ای نیز به گروه اضافه شده‌اند تا طراحی حرکت برخی از صحنه‌ها انجام شود. تدوین فیلم نیز توسط عماد خدابخش انجام می‌شود. کیوان معتمدی برای چگونگی فیلمبرداری این پروژه تحقیقات بسیاری انجام داده است تا با توجه به این که اکثر فیلم به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری می‌شود، بهترین روش را انتخاب کند.»

تهیه‌کننده فیلم «یک قناری، یک کلاغ» با اشاره به این که محسن ملکی طراحی گریم «اردک لی» را برعهده دارد، تاکید کرد: «برنامه اصلی ما این بود که در این پروژه از چهره و اسم‌های شناخته شده سینما استفاده نکنیم و تنها چهره حاضر در این پروژه هنگامه قاضیانی است که با توجه به گریم و استایل متفاوتی که در فیلم دارد، کمتر کسی متوجه می‌شود که هنگامه قاضیانی در فیلم بازی کرده است البته احسان امانی و شاهرخ فروتنیان نیز در این پروژه با ما همکاری دارند.»

او توضیح داد: «در این پروژه آموزش و پرورش همکاری بسیار خوبی با ما داشته است و امیدوارم نهادهای سینمایی مانند بنیاد سینمایی فارابی نیز در این زمینه ما را همراهی کنند چرا که این فیلم با این پروداکشن نیازمند حمایت جدی از سوی این نهادها است.»

حضرتی در پایان گفت: «این فیلم امروز جمعه ۲۱ مهر در شهرک سینمایی غزالی جلوی دوربین می‌رود و امیدواریم بتوانیم آن را برای حضور در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر آماده کنیم.»

عوامل فیلم سینمایی «اردک لی» عبارتند از علی حضرتی (تهیه‌کننده)، بهروز غریب‌پور (نویسنده و کارگردان)، کیوان معتمدی (مدیر فیلمبرداری)، بیژن سلیم‌خانی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، عماد خدابخش (تدوین)، محسن ملکی (طراح گریم)، بهروز غریب‌پور (طراح صحنه و لباس)، نیما شهریاری (گروه تولید)، میثم کائد (مجری طرح)، مرتضی اصلان‌زاده (صدابردار)، احسان نقابت (عکاس)، زینب لک (مشاور رسانه‌ای)، هنگامه قاضیانی، شاهرخ فروتنیان، احسان امانی و بیش از ۲۰۰ بازیگر در نقش‌های کوتاه و کودکان (بازیگران).

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =