نامه‌نیوز نوشت: عباس سلیمی‌نمین با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید مصالح‌ملی را در نظر گرفته و به دولت هجمه نکنیم، از اینکه برخی از گروه‌های سیاسی فقط تا نوک دماغ خود را می‌بینند، ابراز تاسف کرد.

عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی اصولگرا یکی از این افراد است که علی‌رغم وارد دانستن برخی انتقادات به برجام، تاکید می‌کند اکنون زمان هجمه به دولت نیست. او معتقد است که مردم رویکرد غیر منطقی مخالفان و منتقدان صد درصدی برجام را نمی‌پسندند.

اهم اظهارات سلیمی‌نمین به شرح زیر است:

*{شکست برجام تبعاتی در سیاست داخلی دارد}:حتما تبعات دارد اما این به معنی آن نیست که نوک حمله تبلیغات را به جای پیمانشکنان بین المللی متوجه دولت خودمان کنیم. این موضوع تجربه‌ای است و از این پس باید سیاست دقیق‌تر و حساب شده تری در مقابل اروپایی‌ها و امریکایی‌ها اتخاد کنیم.

* همان‌طور که فرمانده محترم سپاه در کنار وزیر محترم خارجه قرار گرفته و گفتند که ما متحد و متفق هستیم؛ احزاب سیاسی نیز باید این رفتار را الگو قرار داده و همین طور رفتار کنند. در این شرایط همه باید دست به دست یکدیگر داده و برای افکار عمومی یک صفحه جدید باز کنند.

* خیلی از گروه‌های سیاسی هستند که از نوک دماغ خود فراتر را نمی بینند. بنابراین آن‌ها بر اساس رویکردی که من می‌گویم عمل نمی‌کنند، کما این که تا کنون نکرده‌اند. در گذشته نیز نمی‌بایست کلیت برجام را نقد می‌کردیم اما برخی این کار را کردند. 

*بحث مک‌فارلین که طرح شد، برخی می‌خواستند این رسوایی را متوجه دولت کنند اما با نهیب امام مواجه شدند و مساله تمام شد.

*{در صورت شکست برجام نیز رهبری در مقابل منتقدان به همین نحو از دولت حمایت می کنند؟}: قطعا اگر حمایت رهبری در این زمینه نبود، اصلا این توفیقات را کسب نمی‌کردیم. اکنون ما یک توفیق بزرگ داشته ایم. این توفیق همان کسب تجربه است. تجربه اندوزی را کم اهمیت ندانیم. جوانان ما در ارتباط با امریکا بر اساس تبلیغات صدای آمریکا قضاوت می کردند. شناخت ما از امریکا مبتنی بر تبلیغات رسانه‌ای آن‌ها بود اما امروز جوانان به یک قضاوت دقیق می رسند و می‌بینند که آمریکا با این همه ادعای قانون‌گرایی و احترام به حقوق ملت‌ها چطور از یک توافق بین‌المللی خارج می‌شود و حقوق ملت‌ها را نقض می‌کند.

* قطعا برجام ایراداتی دارد و دولت روحانی می‌توانست توافقنامه‌ای قوی‌تر تنظیم کند. به هر حال به اندازه توان خود کار کردند و برخی جاها نیز اشتباه داشتند اما این دلیل بدعهدی امریکایی‌ها نیست. به همین خاطر باید شرایط حساس را درک کرد و به جای انتقاد از دولت به منافع ملی فکر کرد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =