ایرنا نوشت: وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که نظامیان ترکیه باید فوری و بدون قید شرط از خاک سوریه خارج شوند.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه این کشور شنبه شب گفت: جمهوری عربی سوریه، ورود یگان های ارتش ترکیه به استان ادلب را به شدت محکوم می کند و آن را تجاوز آشکار به حاکمیت ملی و یکپارچگی سرزمینی سوریه و نقض آشکار قوانین و عرف بین الملل می داند.

وی افزود: این تجاوز ترکیه نه تنها هیچ ارتباطی با توافق های میان کشورهای ضامن در گفت و گوهای آستانه ندارد، بلکه برخلاف این توافقات و خارج از چارچوب آن است و نظام ترکیه باید به آنچه در آستانه مورد توافق قرار گرفت، پایبند باشد.

این مقام مسئول سوری اضافه کرد: جمهوری عربی سوریه خواستار خروج فوری و بدون قید شرط نیروهای ترکیه از خاک سوریه است و تاکید می کند که ورود این نیروها تجاوزی آشکار است که نظام ترکیه نمی تواند به هیچ گونه آن را توجیه کند.

ستاد کل ارتش ترکیه روز جمعه در بیانیه ای از آغاز عملیات نظامی این کشور در ادلب سوریه خبر داد.
در این بیانیه تاکید شده است که نیروهای مسلح ترکیه در چارچوب توافق مذاکرات آستانه و به عنوان کشور ضامن آتش‌بس در ادلب سوریه به ایفای نقش خواهند پرداخت.

ستاد کل ارتش ترکیه اضافه کرد: نیروهای نظامی ترکیه در چارچوب مذاکرات آستانه، به عنوان کشور ضامن آتش‌بس و با هدف انتقال کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان، فراهم کردن شرایط برای بازگشت آوارگان و حل مسالمت آمیز اختلافات در ادلب سوریه وارد عمل شده اند.

منابع غیررسمی نیز اعلام کردند که نیروهای ترکیه با 20 دستگاه تانک، 50 خودرو نظامی و 200 نیروی مسلح عازم ادلب شده اند و قرار است در 14 نقطه تعیین شده مستقر شوند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =