ایرنا نوشت: تارنمای خبری واشنگتن پست عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) گزارش داد؛ «هیلاری کلینتون» نامزد سابق ریاست جمهوری از حزب دمکرات پیش از انتخابات سال گذشته به دنبال اثبات ارتباط روسیه با «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه خود بود که این تلاش‌ها بعدها زمینه‌ساز تشکیل یک پرونده سیاسی برای رئیس جمهوری کنونی آمریکا شد.

«مارک الیاس» وکیل دادگستری در آوریل 2016 به نیابت از کلینتون و کمیته ملی حزب دمکرات یک شرکت حقوقی موسوم به «فیوژن جی‌پی‌اس» را برای بررسی ارتباط احتمالی ترامپ با مسکو به استخدام درآورده و تا چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، به تامین مالی این شرکت ادامه داده بود.

این رسانه تاکید می‌کند که حتی پیش از ورود کلینتون به این پرونده، یکی از رقبای درون‌حزبی ترامپ، هزینه تحقیقات شرکت حقوقی مذکور را بر عهده گرفته بود که نام این فرد هنوز مشخص نشده است.

اطلاعات پرونده یاد شده که با تامین مالی این شرکت در 35 صفحه و توسط «کریستوفر استیل» یک مامور پیشین سازمان جاسوسی انگلیس (ام‌آی6) تدوین شده بود، اکنون در مرکز توجه تحقیقات مرتبط با ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا قرار گرفته است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تمامی اطلاعات این پرونده را جعلی دانسته است. وی اخیرا خواستار مشخص شدن افراد پشت پرده تشکیل این پرونده هستند.

اکنون اف‌بی‌آی و چند کمیته در کنگره آمریکا مشغول بررسی اتهام دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.
نهادهای امنیتی آمریکا پیش از این صریحا دولت روسیه را به دست داشتن در هک سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخاباتی و تلاش برای جهت‌دهی به روند انتخابات متهم کرده بودند.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری وقت در آن زمان تعدادی از دیپلمات‌های روسیه را اخراج و دستور تعطیلی دو مجمتع دیپلماتیک مسکو در خاک آمریکا را صادر کرد؛ موضوعی که بعدها با اقدام مشابه مسکو همراه شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =