مهر نوشت: بر اساس اعلام فرمانداری های شهرهای مختلف استان خوزستان، تاکنون مدارس نوبت صبح و بعد از ظهر هشت شهر استان خوزستان به علت گرد و غبار تعطیل اعلام شده است، همچنین وضعیت آلودگی هوا در شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب به حد بحران و وضعیت آلودگی شهر کرمانشاه به حد اضطرار رسیده است.

در پی وقوع پدیده گرد و غبار در برخی نقاط استان خوزستان، مدارس کلیه مقاطع تحصیلی پنج شهرستان آبادان، خرمشهر، باوی، شادگان، دشت آزادگان، حمیدیه و هویزه بر اساس دستورالعمل مدیریت بحران با توجه به افزایش غلظت گرد و غبارتعطیل اعلام شد. همچنین مدارس نوبت بعد از ظهر اهواز نیز از سوی فرمانداری تعطیل اعلام شد.

بر همین اساس، به دلیل شدت گرد و خاک در آبادان، فرمانداری این شهر تمامی مدارس و دانشگاهها را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام کرد. همچنین فرمانداری خرمشهر، مدارس و دانشگاه های این شهر در نوبت بعد از ظهر را نیز تعطیل کرد.

در آبادان و خرمشهر ادارات نیز برای امروز تعطیل اعلام شد.

در زمان حاضر دید افقی در آبادان به ۴۰۰ متر می رسد. رطوبت نسبی هوای آبادان ۶۰ درصد و دمای آن به ۳۷ درجه سانتیگراد می رسد.

ثریا قربانی گفت: براساس میانگین 6 ساعته از ساعت 12 شب گذشته تا 6 صبح امروز میانگین غلظت آلودگی هوا در شهر کرمانشاه به 398 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسیده است.

وی افزود: این مقدار آلودگی در شهر کرمانشاه بیانگر وضعیت اضطرار است و تقریبا 2.5 برابر حد مجاز است.

قربانی ادامه داد: بیشترین غلطت گرد و غبار و آلودگی هوا به صورت لحظه ای در ساعت 6 صبح با مقدار 706 میکروگرم بر متر مکعب هوا اتفاق افتاد.

آلودگی هوای 3 شهراستان کرمانشاه درحد بحران و اضطرار

ایرنا نوشت: رئیس اداره نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه اطلاع دقیقی از میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان های مرزی استان در دست نیست، افزود: با این حال طبق اعلام همکارانمان، میزان آلودگی هوا در شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب به حد بحران رسیده و مدارس آن ها نیز تعطیل شده است.

او گفت: میزان غلظت گرد و غبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است اما از این مقدار تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار و از 390 تا 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا نیز باعث ورود به وضعیت اضطرار می شود.

قربانی افزود: اگر میزان غلظت گرد و غبار از 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا افزایش یابد، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد که شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون در این وضعیت هستند.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: آنچه که ایستگاه های سنجش گرد وغبار نشان می دهد، وضعیت آلودگی هوا در استان رو به افزایش است.

وی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری، هوای شهر کرمانشاه چهار روز در وضعیت هشدار بوده است که 2 روز آن در اردیبهشت و 2 روز هم در مهر اتفاق افتاده و یک روز هم در وضعیت اضطرار قرار داشته است

امروز گرد و غبار سراسر خوزستان را فرا می‌گیرد

ایسنا نوشت: مدیرکل هواشناسی خوزستان از احتمال گسترش گرد و خاک به مناطق بیشتری از استان خبر داد.

کوروش بهادری با اشاره به وقوع گرد و غبار در سطح استان خوزستان از صبح امروز(سه‌شنبه) اظهار کرد: پدیده گرد و غبار امروز منشاء خارجی دارد و از کشور عراق نشات گرفته و به خوزستان سرایت پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر گرد و خاک بیشتر مناطق مرزی خوزستان از جمله آبادان، اهواز، شادگان، بستان و خرمشهر را فرا گرفته است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در حال حاضر میزان دید افقی در آبادان و خرمشهر به 200 متر، در بستان 400 متر، در اهواز 500 متر و در شادگان به 800 متر رسیده است.

بهادری بیان کرد: احتمال دارد این پدیده تا بعد از ظهر گسترش پیدا کند و به شهرهای شوش، هندیجان، دزفول و امیدیه نیز برسد.

گرد و خاک به سنندج هم رسید

ایرنا نوشت: رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: آلودگی هوای سنندج صبح امروز با رسیدن به 9 برابر حد مجاز (500 شاخص آلودگی هوا) در وضعیت خطرناک قرار گرفت و این روند صعودی است

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =