امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی به دلیل مواجهه با پرونده‌ها بیشترین آشنایی را با این فضا دارد، تصریح کرد: پلیس باید مردم را نسبت به آسیب‌های فضای مجازی بیشتر آگاه کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد در دیدار فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: فضای مجازی یک وسیله و ابزاری است که هم می‌شود از آن در زمینه فعالیت‌های صحیح استفاده کرد و هم استفاده‌های نادرست از آن داشت.

وی استفاده نکردن صحیح از این ابزار را سبب بروز مشکلاتی برای دارندگان آن عنوان کرد و افزود: گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که قشر جوان و نوجوان جامعه به دلیل رعایت نکردن برخی مسائل، حدود و حریم‌ها در معرض آسیب‌های این فضا قرار می‌گیرند و عده‌ای هم قربانی سهل انگاری خود می‌شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی به دلیل مواجهه با پرونده‌ها بیشترین آشنایی را با این فضا دارد، تصریح کرد: پلیس باید مردم را نسبت به آسیب‌های فضای مجازی بیشتر آگاه کند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه تلخ خودکشی 2 دختر نوجوان در اصفهان، خودکشی را ناشی از ضعف اعتقاد و ایمان انسان عنوان کرد و اظهار داشت: مطمئناً یک فرد دین دار و با ایمان هرگز دست به خودکشی نمی‌زند چرا که می‌داند این کار را خداوند مذموم دانسته و در دین اسلام نیز از آن به عنوان گناه کبیره یاد شده است.

طباطبایی‌نژاد با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی در بحث عفاف و حجاب بیان کرد: طرح گشت ارشاد یکی از طرح‌های خوب این نیرو بود که تاثیر زیادی در جامعه داشت و اگرچه اکنون هم وجود دارد اما باید حضور این گشت‌ها پررنگ‌تر شود چرا که حتی حضور صرف آنها هم سبب ایجاد امنیت روانی و اخلاقی در جامعه می‌شود و پلیس اصفهان می‌تواند در این زمینه هم الگوساز باشد.

وی اقدامات پلیس اصفهان در تامین نظم و امنیت و برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم را ستودنی عنوان کرد و گفت: طبق نص صریح قرآن کریم کسی که سلاح دست بگیرد و در بین مردم رعب و وحشت ایجاد کند حکم محارب را دارد.

فرمانده انتظامی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه جرم از فضای واقعی به سمت فضای مجازی در حرکت است، گفت: برابر آمارهای به دست آمده 74 درصد مردم استان کاربر اینترنت هستند که باید این فضا به درستی شناخته و مشکلات و چالش‌های آن به مردم بازگو شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =