مهر نوشت: نهمین دوره جایزه اتصالات برای ادبیات کودک عربی دیروز چهارشنبه برندگان خود را در افتتاحیه سی‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه معرفی کرد.

برندگان ۲۰۱۷ جایزه سالانه اتصالات که از سوی هیات کتاب برای جوانان امارات متحده عربی اهدا می‌شود، در اکسپوسنتر شارجه برندگان خود را شناخت.

در این مراسم برندگان ۶ جایزه اتصالات به این ترتیب معرفی شدند:

جایزه ۳۰۰ هزار درهمی کتاب کودک سال به کتاب «به جای یک خانه، دو خانه دارم» نوشته لورکا سبیتی از لبنان اهدا شد. نویسنده در این کتاب تلاش دارد تا به کودکان کمک کند تا به واقعیت طلاق والدینشان از زاویه مثبت نگاه کنند.

فاطمه شرف‌الدین نویسنده لبنانی برای کتاب «کابوتشینو» جایزه ۲۰۰ هزار درهمی کتاب سال نوجوانان را دریافت کرد. این کتاب خشونت خانگی در دنیای عرب و جهان امروز را در مرکز توجه خود قرار داده است.

دو جایزه نوشتن بهترین متن و بهترین آماده‌سازی کتاب، هر یک به ارزش ۱۰۰ هزار درهم به ترتیب به کتاب‌های «مادرم گوریل، پدرم فیل» نوشته نسیبه العذیبی از امارات و کتاب «برای برادرم رامز چه اتفاقی افتاد» از اردن نوشته تغریذ عارف ‌النجار اهدا شد.

«گوسفند روز هفتم» از مراکش نوشته امینه العلوی الهاشمی به تصویرگری مایا فداوی برنده جایزه ۱۰۰ هزار درهمی بهترین تصویرگری شد.

جایزه جدید بهترین نرم‌افزار کتاب نیز نرم‌افزار «لمسه» را به عنوان نخستین برنده خود معرفی کرد.

جایزه اتصالات کتاب کودک که از گران‌ترین جوایز ادبیات کودک جهان عرب محسوب می‌شود، هر سال به منظور انتخاب برترین آثار منتشر شده در حوزه کودک و نوجوانان برگزار می‌شود. این جایزه امسال و در نهمین دوره برگزاری خود میزبان ۱۶۶ شرکت کننده از ۱۶ کشور عربی و غیر عربی بود.

جایزه اتصالات از مهمترین جوایز ادبی برای کودکان در جهان عرب است. اهدای این جایزه از سال ۲۰۰۹ شروع شده و هر سال به عنوان یکی از گرانترین جوایز ادبی کودکان و نوجوانان برندگان خود را انتخاب و معرفی می‌کند.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =