۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

در حالی معاملات مسکن از رشد 34 درصدی برخوردار بوده که بررسی روند بازار نشان از آن دارد که تقاضا برای خانه‌های کوچک‌متراژ بالا رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین گزارش بانک مرکزی از افزایش 34 درصدی معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته حکایت دارد. در مهر امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران 13 هزار و 815 واحد بود؛ این در حالی است که در مهر سال 1395 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران 10 هزار و 281 واحد گزارش شده بود.

همچنین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 4 میلیون و 756 هزار تومان گزارش شده است.

بر این اساس، گزارش‌های میدانی از بنگاه‌های املاک بیانگر آن است که اغلب مراجعه متقاضیان بازار، به واحدهای کوچک‌متراژ ارتباط دارد.

در حال حاضر در مناطق مختلف تهران قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از 2 تا 6 میلیون تومان دیده می‌شود. در منطقه تهران‌نو، خیابان خاقانی یک واحد آپارتمان 50 متری هر مترمربع 3 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. این خانه 175 هزار تومان برای خریداران تمام می‌شود.

در خیابان مطهری، خیابان حاتمی نیز یک واحد مسکونی نوساز هر مترمربع 5 میلیون و 900 هزار تومان است. قیمت تمام شده این خانه در حال حاضر 295 هزار تومان است. از سوی دیگر، در خیابان 17شهریور جنوبی یک واحد آپارتمان 40 متری، با قیمت هر مترمربع 2 میلیون و 100 هزار تومان برای فروش گذاشته شده؛ به طوری قیمت تمام شده این واحد مسکونی 84 میلیون تومان از سوی فروشنده اعلام شده است.

در خیابان انقلاب یک واحد آپارتمان 45متری هر مترمربع 3 میلیون و 750 هزار تومان قیمت دارد. قیمت تمام شده این خانه 180 میلیون تومان از سوی فروشنده اعلام شده است. از سوی دیگر، در خیابان آزادی، جنب مترو حبیب‌الله یک واحد آپارتمان 48 تری، 201 میلیون تومان قیمت دارد.

در خیابان قلعه‌مرغی، خیابان قاسم‌زاده نیز یک واحد آپارتمان 45 متری با قیمت 108 میلیون تومان به فروش می‌رود.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    4 27
    چرا هرچه قيمت مسكن در تهران اعلام ميشود از قيمت مسكن شهرك غرب خبري نيست
    • حمید A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      4 1
      دلیل افزایش قیمت مسکن در محدوده بلوار فردوس از ۴میلیون به ۷میلیون چیه من متوجه نمیشم؟در ۱سال گذشته مگه چه اتفاقی افتاده.در مناطق ۲۲که زمین زراعی به مسکونی تبدیل شده چرا باید خونه متری ۴تا ۵میلیون باشه؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    87 7
    مثل این که بعضی ها از گرون شدن مسکن سود می برند، خیالتون راحت تا سال ها به دلیل کاهش جمعیت در سن 20 تا 30 سال و کاهش تشکیل خانواده مسکن رشد جهشی نخواهد داشت.
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
      15 0
      من میخواستم با قرض و وام یه آپارتمان کوچک بخرم اما این چند ماهه باز فروشنده ها بیجهت و بی دلیل به خاطر جو ساری ها دبه کردن ما هم پول اضافه به کسی نمیدیم . بیخیال خرید
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    88 4
    برای یافتن صحت این خبر کافیست به سامانه ثبت املاک کشور سر بزنید میزان معاملات تهران در مهر ۹۶ زیر ۱۰۰۰۰ مورد بوده که هیچ تفاوتی با مهر ۹۵ ندارد و حاکی از سکته معاملات در مهرماه و کسادی بازار دلالان دارد، به دروغ ۱۳۴۰۰ اعلام میشود.مافیای مسکن مشغول دامن زدن به گرانی مسکن است که مردم نباید گول بخورند
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    108 0
    حضرت عباسی کجای دنیا برای گرفتن وام باید وام بخرند.. کجای دنیا..؟ 5 کشور را نام ببرد.. چه اسم قشنگی هم داره... اوراق تسهیلات مسکن.. خدایا به داد برس..
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    63 1
    يعني به جز سود وام مبلغ 17 ميليون و 160 هزار تومان بايد اضافه بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    65 1
    به نظرم خیلی ارزونه حداقل اوراق باید هر یه دونه اش بشه 500 هزار تومان و سود وام هم برسه به 80 درصد تا بشه راحت تر کمر مردم رو شکست اینطوری جواب نمیده
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    29 1
    در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    64 1
    فقط بلدید بگید در فلان کشور سود سپرده نا چیز است.نمیگید که سود وام چقدر است و این یعنی تزویر
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    37 3
    حباب قيمت مسكن بايد شكسته شود ، قيمت مسكن در حال حاضر واقعي نيست و بايد با اجراي طرح هاي اينچنيني قيمت شكسته شود
  • مهران A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    1 11
    اگر دارید بخرید.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    8 1
    تو این اوضاع بل بشو پول نقد سکه دلار یعنی خونه بخری یه جریانی پیش بیاد که مجبور باشی بفرچشی باید التمای بکنی که فرچش بره واست ریر قیمت
  • فرشاد A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    1 5
    سودده ترین سرمایه گذاری الان سرمایه گذاری در ساخت وساز زیر 100 متر درتهران هست. والبته برای سرمایه گذاری، خرید متراژ بهترین سرمایه گذاری هست
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    5 0
    مسکن جز حقوق اولیه هر فرد است اما تو ایران شده وسیله ای برای کاسبی باید جلوی کاسبی با حق را گرفت تا به صاحبش برسه
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    8 2
    کسی که یه خونه خریده مثلا سیصد میلیون تومن و ماهی یک و نیم داره اجاره میگیره بعد از پنج سال نود میلیون پول اجاره دستش رو گرفته تازه خرج رنگ هر ساله کابینت و بیمه ی اتش سوزی و اقا اسانسور خراب شده شوفاژا گیر داره موتور خونه باید سرویس شه و اینا بماند ولی کسی که سیصد میلیون رو با سود سالیانه ی پونزده درصد بانکی بزاره تو بانک بعد پنج سال دویست و بیست و دو میلیون سود میکنه اگر نخاد سود هر سالش رو اضافه کنه به سیصد تومن که اگه اضافه کنه بیشتر میشه و اگه جایی هم پیدا کرده که بالای پونزده میدن که بعد پنج سال خیلی بیشتر میشه از رو هوا صحبت نمیکنم خودتون اصلا حساب کنید