مدارس ابتدایی ۵ شهرستان البرز فردا تعطیل است

مدیر کل مدیریت بحران اعلام کرد:به دلیل آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده در استان البرز مهد کودک ها، پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی استان البرز به جز شهرستان طالقان در نوبت صبح و بعدازظهر روز یکشنبه چهاردهم آبان ماه تعطیل است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز عصر شنبه به ریاست معاون امور عمرانی در استانداری البرز برگزار شد و به دلیل افزایش غلظت آلاینده ها در هوای استان، تصمیم به تعطیلی مهد کودک ها، پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی در شهرستان های کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ و اشتهارد در نوبت صبح و عصر روز یکشنبه گرفت.
وی افزود: با توجه به اخطاریه هواشناسی استان و همچنین اداره کل محیط زیست مبنی بر آلودگی هوا اداره کل مدیریت بحران اخطاریه شماره ۱۱ برای کلیه دستگاه ها و سازمان ها و مراکز دولتی صادر کرد.
مدیر کل مدیریت بحران اظهار داشت: آماده باش هلال احمر و اورژانس و استقرار این واحدها در مراکز پر تردد یکی دیگر از تصمیمات این کار گروه بود.
مهرور یادآور شد: عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی و تمام فعالیت هایی که موجب تشدید آلایندگی هوا می شود مانند سوزاندن ضایعات، عملیات قیرکاری، تردد با وسایل نقلیه معیوب، دقت در هنگام سوختگیری در جایگاهها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و دیگر سوخت ها به کاهش بار آلایندگی در روزهای آینده کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به قرار گرفتن هوای البرز درشرایط ناسالم گفت: تا اطلاع ثانوی فعالیت تمام معادن شن و ماسه، واحدهای تولیدی بتن و کارخانجات آسفالت ممنوع است.
وی از شهروندان در خواست کرد: تا حد امکان از وسایل نقلیه و ناوگان عمومی در جا به جایی ها استفاده کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =