ایرنا نوشت: اسامی شماری از شاهزاده ها و مسئولان سعودی که توسط کمیته تازه تاسیس مبارزه با فساد در عربستان بازداشت شده اند، اعلام شد.

به گزارش رسانه های عربی، در میان شاهزادگان بازداشت شده نام هایی همچون متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز (وزیر برکنار شده گارد ملی)، ولید بن طلال بن عبدالعزیز (سرمایه دار معروف)، ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیر امیر پیشین ریاض دیده می شود.

همچنین «بکر بن لادن» سرمایه دار و پیمانکار معروف و رئیس گروه بن لادن به اتهام فساد در ارتباط با شماری از طرح ها و دادن رشوه به برخی مسئولان در ارتباط با توسعه مسجد الحرام دیده می شود.

همچنین سعید الدویش رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات عربستان به اتهام فساد مالی و انعقاد قرارداد با شرکت های خصوصی متعلق به خود و نیز خالد الملحم رئیس شرکت هواپیمایی سعودی به اتهام فساد و اختلاس بازداشت شده اند.

منابع مطبوعاتی همچنین از بازداشت خالد التویجری رئیس سابق دیوان پادشاهی سعودی و تاجران معروفی مانند صالح کامل و پسرس و نیز ولید الابراهیم رئیس گروه «ام بی سی» خبر دادند.

در میان بازداشت شدگان اسامی دیگری مانند، عادل فقیه(وزیر برکنارشده اقتصاد)، عمرو الدباع، صالح کامل، عبدالله صالح کامل ابراهیم العساف، محی الدین صالح کامل، الطبیشی رئیس پیشین تشریفات پادشاهی سعودی، خالد الملحم و حسین العمودی نیز دیده می شود.

پادشاه عربستان روز شنبه دستور تشکیل کمیته مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را صادر کرد.
به موجب فرمان ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، این کمیته در خصوص موضوعات مربوط به فساد اموال عمومی فعالیت خواهد کرد.

اعضای این کمیته را هیات نظارت و تحقیق، رئیس هیات ملی مبارزه با فساد، رئیس دیوان نظارت عمومی، دادستان کل و رئیس سازمان امنیت عربستان تشکیل می دهند.
مقابله با فساد و برخورد با دست اندازی به اموال عمومی از ماموریت های این کمیته اعلام شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    35 1
    عربستان داره راهش رو پیدا میکنه و در آستانه یه جهش بزرگ به سمت یه شفافیت کنترل شده هست.
  • سامان IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    32 1
    اینطوری که اینا دارن پیش میرن و اصلاحاتی که دارن انجام می دن، تا 5 سال دیگه "لاتاری" عربستان برگزار می شه آفرین... باید بهشون درخصوص اصلاحاتی که انجام می دن و درحال انجام هست، تبریک گفت... بازداشت مفسدان که سال هاست از رانت در آن کشور استفاده می کنند، سرآغاز ایجاد یک نفس تازه در آن کشور است.