۰ نفر
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۱
همه تبعات افزایش قیمت برق

نایب رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران گفت: «تصمیم درباره قیمت برق نباید قربانی ملاحظات سیاسی شود.»

علی‌رضا کلاهی‌صمدی در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره اولویت‌ها برای برنامه‌ریزی در صنعت برق، اظهار داشت: «تصمیم درست و ضروری در شرایط کنونی در صنعت برق، افزایش نرخ برق است که تبعات سیاسی دارد.»

وی با بیان این‌که افزایش نرخ برق، یک تصمیم منطقی چه از نظر کارشناسی و چه از نظر اقتصادی خواهد بود، افزود: «ما تورم را در ۲۰ سال اخیر در نرخ تمام خدمات عمومی و دولتی داشتیم؛ از جمله گاز و مخابرات. این در شرایطی است که برق کمترین شیب رشد افزایش قیمت را داشته است.»

نایب  رییس  کمیسیون  تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران تصریح کرد: «پایین بودن نرخ برق و آب باعث عدم کنترل مصرف می‌شود و در عین حال، وزارت نیرو با چالش اقتصادی مواجه خواهد شد.»

کلاهی‌صمدی عنوان کرد: «وزارت نیرو جزو بدهکارترین وزارتخانه هاست و افزایش نرخ برق می‌تواند جزو منطقی‌ترین تصمیم‌ها در شرایط کنونی باشد. امیدوارم این موضوع قربانی ملاحظات سیاسی نشود.»

وی با طرح این پرسش که چطور ما مخابرات را گران می‌کنیم و بنزین و گاز افزایش قیمت دارند، اما در رابطه با برق محافظه کارانه عمل می‌کنیم؟ متذکر شد: «نسبت هزینه برق در سبد هزینه یک خانوار ایرانی یک‌سوم تا یک چهارم نرم جهانی است.»

نایب  رییس  کمیسیون  تسهیل تجارت  و توسعه صادرات اتاق تهران خاطرنشان کرد: «ما حاضر هستیم ۱۰۰هزار تومان پول موبایل بدهند، اما حاضر نیستیم ۱۵ هزار تومان پول قبض برق را بدهیم.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    1 8
    آب و برق بايد گران شود تا مردم دست از اسراف بردارند. چرا كسي با افزايش قيمت گاز مخالفتي نداشت؟
  • محمد DE ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    11 0
    با احترام در تعجبم اینها چطور سبد خانوار ایرانی را با جهان مقایسه میکنند خدایا خودت به فریاد ما برس
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    8 0
    جناب آقای کلاهی عزیز افزایش قیمت حاملهای انرژی تولید را به ورطه نابودی کشاند چرا سرتون رو عین کبک زیر برف کردید عدم رقابت با تولیدات خارجی بدلیل واردات توسط گروه خاص . افزایش هزینه تولید بدلیل چند برابر شدن هزینه های سوخت و حالا افزایش بی رویه مبالغ برق اقتصادی که شما ها پایه ریزی کردید رو به ورطه نابودی خواهد کشاند مدیریت اشتباه خود در صنعت برق رو به حساب دیگران ننویسید
  • مهران A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    13 0
    خوشا به حال عراقیها که پول نفت و گاز نمیدن در عوضش از ما میگیرن
  • شرمین A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    1 10
    با این تعرفه های غیر واقعی و پایین صنعت برق در حال ورشکستگی هست باید قیمت واقعی و ازاد بشود
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
      2 0
      درست میگی البته بشرط اینکه حقوق ها هم بر اساس نرم جهانی محاسبه و پرداخت گردد، ضمنا با فزایش هر خدماتی باید به همان نسبت به حقوق افراد اضافه شود،در ایران همه چیز یکطرفه به نفع دولتهمدیران و نمایندگان و وزرا که حقوق های کلان می گیرند و حتی قیمت یک کیلو گوشت را هم نمی دانند چنده حرف مفت زیاد میزنند.متاسفانه.
  • بینام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    4 0
    جناب کلاهی این آمار شما کاملا نادرست است بنده به عنوان یک شهروند علیرغم صرفه جویی در مصرف برق و استفاده حداقلی از وسایل برقی و حتی نصب لامپهای فوق کم مصرف هر ماه بالای 30 هزار تومان پول برق میدهم در حالی که هزینه موبایل من زیر 7هزار تومان است لطفا در جهت توجیه سخنان غیر واقعی خود خالی بندی نفرمایید
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    2 0
    قبض برق پانزده هزار تومنی به عمرم ندیدم، یک سر بیا حنوب قبض ملیونی ببین بعد این حرفا بزن
  • امید RU ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    0 0
    خیلی جالبه هرچی می خواهیم گران کنیم میگم سبد هزینه جهانی ؟؟؟؟ حالا درآمد میانگین ایرانی در سبد جهانی چقدر هست؟؟؟؟ برای آب خودمان پمپ تقویت فشار آب و تصفیه کن آب داریم بعد پول آب تصفیه میدیم؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    0 0
    این اقدامات باعث ضعف بیشتر اقتصاد و گرفتن رمق مردم با گرانی اب برق گاز ارز و.............خواهد شد و فقر و بیکاری و گرانی و عدم ازدواج میلیونها جوان و.............را بیشتر و مشکلات را زیاد خواهد کرد