۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

کارلوس کی‌روش، اولین کسی بود که از صعود بزرگ حرف زد. از نقشه باورنکردنی صعود.

روزنامه خبرورزشی نوشت: بعد از سال‌ها حضور سخت، این بار تیم ملی به ساده‌ترین شکل ممکن راهی جام جهانی‌ شد تا کی‌روش نقشه‌‌اش را برملا کند‌؛ صعود به مرحله دوم جام جهانی؛ چیزی که در فوتبال ایران شبیه یک خواب است ولی کی‌روش گفت اگر حمایت باشد، می‌تواند تیم ملی را به دور دوم ببرد.

شاید برای‌تان عجیب باشد که کارلوس کی‌روش قبل از صعود ایران به جام جهانی، نقشه رسیدن ایران به مرحله دوم جام جهانی‌ را کشیده بود. به همین دلیل وقتی ازبکستان را بردیم و به جام جهانی‌ رفتیم، تاج گفت: «برای صعود از مرحله اول جام جهانی‌ ۵میلیون دلار نیاز داریم و باید دولت در این زمینه به ما کمک کند.»

یعنی کارلوس پیش از همه ایرانی‌ها از صعود تیم ملی مطمئن بود و حتی برای صعود ایران در جام جهانی‌ برنامه‌ریزی کرد. با وجود این برنامه‌ریزی اما تا به امروز اتفاق خاصی برای تیم ملی نیفتاده است. کی‌روش در روزهای اخیر شدیداً شاکی بوده که چرا به تیم ملی توجه نمی‌شود و از سویی مسئولان مدام درباره صعود حرف می‌زنند؟ کارلوس می‌گوید: «حرف از صعود، بدون پول؟ ممکن است؟» مشکل اینجاست که دولت می‌گوید پول را به وزارت ورزش داده ولی وزارتی‌ها می‌گویند پولی از دولت تحت عنوان کمک به تیم ملی دریافت نکرده‌اند! کی‌روش معتقد است همه تصور می‌کنند وضعیت تیم ملی خوب است در حالی که خیلی خبرنگاران از این وضعیت خبر ندارند. او با کنایه می‌گوید: «همه ظاهر را می‌بینند، فکر می‌کنند خوبیم ولی واقعاً این‌طور نیست و همچنان مشکلات از درون ما را می‌خورد.»

در این شرایط، زمانی مشکلات پیچیده‌تر می‌شود که سر و کله مشکلات قدیمی هم پیدا شود. کی‌روش همواره تعابیری درباره بعضی آدم‌ها که مشکل‌ساز می‌شوند، دارد و در این‌باره هم می‌گوید: «سر و کله مارها دوباره پیدا شده است.» حالا این مارها که هستند را خود کی‌روش بهتر می‌داند و البته آن دسته از کسانی که خیلی نزدیک از مسائل تیم ملی خبر دارند.

به نظر می‌‌آید مشکلات تیم ملی تمام‌شدنی نیست. ظاهراً اگر ایران در جام جهانی‌ هم موفق شود و دوباره بازگردد، باز هم در ادامه راه مشکل خواهد داشت. هر روز هزینه‌های فوتبال بیشتر می‌شود و هر روز تیم ملی برای رسیدن به رقبایی که قدرت می‌گیرند، نیاز به تدارک بیشتری دارد. این چیزی است که کارلوس کی‌روش می‌گوید اما ظاهراً فوتبال ایران هنوز به چنین نتیجه‌ای نرسیده است.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =