ایسنا نوشت: دولت ترکیه بزرگترین مرکز آموزش دفاعی خود را در قطر افتتاح کرد.


به گزارش خبرگزاری آناتولی، نورالدین جانیکلی و خالد بن محمد العطیه، وزرای دفاع ترکیه و قطر در مراسم گشایش بزرگترین مرکز آموزش دفاعی در قطر حضور داشتند که مرکزی برای آموزش شبیه سازی پرواز هلیکوپتر  AW ۱۳۹است.

وزیر دفاع ترکیه با همتای قطری خود در پایگاه هوایی العدید در جنوب غرب دوحه پایتخت قطر دیدار کرد.

در جریان این مراسم وزیر دفاع ترکیه در این مرکز آموزش دفاعی که توسط کمپانی HAVELSAN ترکیه تاسیس شده است حضور یافت.

وی ترکیه و قطر را دو کشور برادر نامید که روابط استراتژیک خوبی با یکدیگر دارند و گفت: ترکیه رخدادهای دردناکی در مدت‌های مدیدی تجربه کرده است اما این باعث نشده که ما در بخش تکنولوژی دفاعی عقب بمانیم. اگر اقدامات ما در ۱۰ سال گذشته نبود مطمئناً ترکیه نمی‌توانست با مشکلات و چالش‌هایی که امروز با آن مواجه هست، کنار بیاید. متحدان ما در زمینه‌های تکنولوژی دفاعی برای مقابله با تروریسم به ما کمک چندانی نمی‌کنند. ما باید خودمان این تکنولوژی ها را به دست می‌آوردیم.

وزیر دفاع ترکیه با استقبال از پیشرفت‌های کشورش در بخش تکنولوژی پهپادی گفت: یکی از نمونه‌های اخیر در زمینه مشکلات، سیستم‌های دفاع هوایی اس- ۴۰۰ است که ما به شدت آن نیاز داریم. بنابراین باید اقدامات خود را از طریق تسلیحات پیشرفته در صنایع دفاعی به منظور مقابله با تروریست‌ها و تهدیدهای آنها گسترش دهیم. ما به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کردیم اما می‌توانیم این پیشرفت‌ها را بیشتر کنیم.

پروژه‌ ساخت این مرکز آموزش دفاعی از جانب ترکیه در قطر در دهه‌ی ۲۰۱۳ به امضای دو طرف رسید و هدف از آن آموزش خلبانان هلیکوپتر و اپراتورها در پایگاه هوایی قطر است. تا به امروز ۵۵ خلبان در نیروی هوایی قطر فعالیت می‌کنند که در مجموع ۵۵۰ ساعت آموزش دیده‌اند. همچنین ۴۰ مهندس نیز در بازه زمانی سه سال در این پروژه فعالیت کرده‌اند. هزینه این پروژه ۳۹ میلیون دلار است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =