ایسنا نوشت: معاون نظارت شورای شهر تهران ابعادی دیگر از چرایی تعطیلی خط 7 متروی تهران را تشریح کرد.

افشین حبیب زاده گفت: با اشاره به تعطیلی خط 7 متروی تهران با بیان اینکه از پیش از آغاز به کار شورای شهر پنجم گزارشات متعددی در خصوص وضعیت ناایمن خط 7 مترو دریافت می‌کردیم. به گونه‌ای که بلافاصله پس از استقرار شورای شهر جدید از مسئولان معاونت حمل و نقل درخواست کردیم که رسیدگی به این گزارشات را در دستورکار قرار دهند اما متاسفانه گزارش قانع کننده نبود و گزارش ارائه شده با اطلاعات دریافتی همخوانی نداشت.

وی گفت گزارشات متعددی به اعضای شورای شهر واصل شد که این خط امنیت کافی ندارد، با تغییر معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری، بستر کارکارشناسی گشوده و جلسات متعددی در این باره با حضور کارشناسان برگزار شد.

وی گفت: در این جلسات من و آقای علیخانی به عنوان نمایندگان شورا، مسئولان قبلی مترو و مسئولان جدید شرکت داشته و بحث‌های کارشناسی متعددی نیز در این زمینه انجام شد، نهایتا برخی دلایل سبب شد که حتی ذره‌ای نسبت به تعطیلی این خط شک نداشته باشیم و بلافاصله این خط تعطیل شد.

وی گفت: متاسفانه سیگنالینگ مورد استفاده در این خط «موقت» بوده، موقت بودن سیگنالینگ بسیار خطرناک بود، چرا که راهبر با استفاده از بی‌سیم با مرکز در ارتباط بود. همچنین سیستم تهویه در این خط بسیار مشکل داشت به گونه‌ای که هیچ هواساز و هواکشی در طول 22 کیلومتر خط 7 مترو فعالیت نداشت که این مسئله نیز بسیار نگران کننده بود. چرا که اگر حریق یا حادثه‌ای در داخل تونل رخ می‌داد علاوه بر اینکه مسافران راه خروج نداشتند، نمی‌توانستیم از وضعیت آنها نیز با خبر شویم.

به گفته وی، متاسفانه بحث عدم هواکش خط 7 مترو بسیار جدی بود به گونه‌ای که حتی هنوز برخی از این زمین‌ها که باید هواکش‌ها در آن ساخته می‌شد تملک نشده بود: در برخی ایستگاه ها هم که سیستم هواساز پیش بینی شده بود شاهدیم که بصورت منقطع و مقطعی بوده ، در حالی که طراحی سیستم هواکش یکپارچه است و نمی‌توان هواساز یک ایستگاه را فعال کرد در حالیکه ایستگاه قبل و بعد هواساز نداشته باشند.

وی گفت: این خط دارای نواقص زیادی بود که ضریب ناایمنی را افزایش می‌داد، جالب است بدانید که نامه‌های مشاور خط نیز در جلسه قرائت شد که اتفاقا در هیچ نامه‌ای مشاور خط به طور صریح اعلام نکرد که این خط ایمن است. چرا که با وجود این حجم نواقص نمی‌توانست تاییدیه‌های لازم را ارائه دهد.

حبیب زاده گفت: افتتاح این خط از ابتدا نیز نباید صورت می‌گرفت و با عجله این خط مترو افتتاح شد، حالا این خط تعطیل شده است و 300 میلیارد تومان برای تکمیل آن لازم است و افتتاح خط آن هم به صورت کامل در شش ماه امکان پذیر نیست اما طی نامه‌ای به آقای پورسیدآقایی و شهردار تهران پیشنهاد کردیم که خط 7 مترو پس از تکمیل به یکباره زیر بار نرود و ایستگاه به ایستگاه خط 7 راه اندازی شود.

معاون نظارت شورای شهر تهران گفت: مردم باید در جریان روند ایمن سازی خط 7 قرار گیرند، اگر بخواهیم که خط 7 به یکباره زیر بار مسافرگیری برود، قطعا بیشتر از شش ماه زمان لازم دارد اما پیشنهاد شده که به صورت فازبندی این خط افتتاح شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    3 2
    لطفا لطفا یه کاریش بکنید چون افراد زیادی برای حمل و نقل امسال روش حساب باز کرده بودن
  • بی نام DE ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    0 0
    می مردی بنویسی خط 7 کجاست؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    0 0
    خوبه دیگه یک پروژه حاضر و آماده برای افتتاح جور شد. با همین خط 7 عملکرد یک سال رو میشه توجیه کرد. بعد هم به نام خودت افتتاحش میکنی. زرنگ کی بودی تو؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    1 1
    از افزایش 50 درصدی حقوق شورای شهری ها چه خبر