۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

مدیر کل اوقاف مازندران در دیدار با استاندار: از ابتدای سال 96 تعداد 76 فقره وقف جدید در مازندران به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران  حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در دیدار با استاندار مازندران با بیان اینکه در سال جدید 77وقف جدید انجام شده است، اظهارکرد: هزار و 361 امامزاده 14 هزار موقوفه و 184هزار رقبه در استان مازندران وجود دارد.
وی با اعلام اینکه 75 درصد از موقوفه استان، مربوط به عزاداری ابا عبدالله حسین(ع) است، گفت: امروزه بحث دارو و درمان یکی از مشکلات جامعه است که واقفین نیز در این حوزه ورود پیدا کردند.
حجت الاسلام حیدری یکی از نیات واقفین را خرید تجهیزات برای بیمارستان ها عنوان کرد و افزود: در سال جاری از محل اجرای نیات 120 میلیون تومان برای خرید تجهیزات بیمارستان امام خمینی(ره) ساری هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به وقف در حوزه آموزشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در شهرستان قائمشهر حدود 750 میلیون تومان برای تجهیز مدارس هزینه شده است.
وی با بیان اینکه ادارات و نهادها بالغ بر 6 میلیارد تومان به اوقاف بدهکار هستند، گفت: آموزش و پرورش و بانک ها بدهکاری زیادی به اوقاف دارند ولی تصور می کنند که اوقاف سازمان خیریه است و نباید این مبالغ را پرداخت کنند.
حجت الاسلام حیدری افزود: زمانی که قضات حکم را صادر می کنند شاهد جو سازی های برخی از سازمان ها بر علیه اوقاف هستیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بزرگترین ورزشگاه ساری وقف است، گفت: براساس مسائل شرعی و قانونی حقوق موقوفه باید پرداخت شود که دستگاه ها باید به این مسائل توجه کنند.
وی با بیان اینکه حدود 8 هزار اماکن مذهبی و دینی در استان مازندران وجود دارد، افزود: وظیفه اصلی اوقاف دفاع از موقوفه است که متاسفانه دستگاه ها به این مسئله توجه نمی کنند.
حجت الاسلام حیدری به برپایی موکب حضرت علی اصغر (ع) در نعمانیه عراق اشاره کرد و گفت:10 تن برنج، بطری آب معدنی، پتو و 110 میلیون تومان از محل اجرای واقفین برای ارائه خدمات مطلوب به زائرین ارسال شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در استان مازندران چهره های قرانی برجسته ای وجود دارند، افزود: باید به چهره های قرآنی توجه شود و این مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =