برگزاری جشنواره ملی «شعر آیات» در ۴ بخش

دبیر اجرایی جشنواره ملی «شعر آیات» در لرستان با اشاره به این‌که جشنواره ملی شعر آیات در چهار بخش برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا پایان آبان‌ماه جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، منصور احمدی با اشاره به این‌که جشنواره ملی شعر آیات در چهار بخش مختلف در استان لرستان برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه این جشنواره دی‌ماه امسال با حضور مهمانان وزارتی به میزبانی دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که جشنواره ملی شعر آیات در چهار بخش برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این جشنواره در بخش اصلی در دو محور شعر کلاسیک و نو، در بخش ویژه با محوریت سوره مبارکه «واقعه»، در بخش زبان‌های بومی رایج کشور با محورهای شعر ترکی، کردی و عربی و در بخش جنبی شامل زبان و گویش‌های محلی لرستان لکی، لری و بختیاری، برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به این‌که جهت شرکت در جشنواره محدودیت سنی وجود ندارد، عنوان کرد: هر شاعر می‌تواند با آسا حداکثر ٥ اثر در هر بخش، در تمامی بخش‌های جشنواره شرکت نماید.

دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر آیات لرستان ادامه داد: موضوعات و محورهای بازآفرینی هنری و ادبی مفاهیم سوره مبارکه واقعه، تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآنی، نمایش هنری روحیه ایثار، جهاد و شهادت در آیینه شعر، بهره‌گیری و استفاده و استناد به آیات و مضامین قرآنی، تلمیح به سوره‌ها، داستان‌ها و شخصیت‌های قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و احادیث معصومین(ع)، مدح و ثنای اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، اشاره مستقیم به سیره علمی و عملی اهل‌بیت(ع)، اخلاق و معارف اسلامی و اصول و فروع دینی و کلیه مباحث و معارف مرتبط با حوزه قرآن و عترت، برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا پایان آبان‌ماه جاری فرصت دارند آثار خود را به روش‌های ارسال از طریق سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ایمیل جشنواره و تلگرام به شماره ٠٩٣٠٤٩١٨٠٤٢ ارسال کنند، بیان کرد: داوری آثار رسیده به جشنواره شعر آیات در آذرماه صورت می‌گیرد و برگزیدگان هر بخش در مراسم اختتامیه در دی ‌ماه امسال، معرفی و تجلیل خواهند شد .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =