رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: بالاترین ظلم بردن آبروی انسان دیگری است، حتی این ظلم بدتر از خوردن مال مردم است، دزدی بد بوده و انسان را رسوا می‌کند اما بدتر از آن آبروی مردم را بردن، تهمت و شایعه، سرزنش و زخم زبان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین آیت‌الله حسین مظاهری اظهار داشت: ظلم انسان‌ها در همین دنیا دست و پا پیچ فرد می‌شود و ظلم ظالم در همین دنیا نیز جواب خواهد داشت.

وی افزود: البته فقط در دنیا به ظلم ظالم پاسخ داده نمی‌شود بلکه در آخرت و در عالم برزخ و قیامت نیز ظلم ظالم او را نابود می‌کند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید دنیا و آخرت ظالم نابود است، گفت: جوانان باید هر روز این آیه را خوانده و آن را حفظ کرده و به عنوان زنگ خطری برای حق الناس آن را به کار گیرند.

وی ادامه داد: بالاترین ظلم بردن آبروی انسان دیگری است، حتی این ظلم بدتر از خوردن مال مردم است، دزدی بد بوده و انسان را رسوا می‌کند اما بدتر از آن آبروی مردم را بردن، تهمت و شایعه، سرزنش و زخم زبان است.

هر که به‌دنبال لغزش مؤمنى باشد، خداوند تمام لغزش‌هاى او را دنبال خواهد کرد

آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: در روایات و احادیث آمده که لغزش‌های مومنان را دنبال نکنید، چرا که هر که به‌دنبال لغزش مؤمنى باشد، خداوند تمام لغزش‌هاى او را دنبال خواهد کرد و او را حتی در میان خانه‌اش رسوا مى‌سازد.

وی با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر از کسی لغزشی دیدید حق آبروریزی ندارید اما براساس دستور اسلام باید از امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنید.

رئیس حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: در باب امر به معروف و نهی از منکر بر اساس نظر فقها شرط اول، تلطف و مهربانی است، تذکر باید باموعظه همراه باشد همانگونه که در سوره لقمان آمده است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با استدلال همراه بوده و در فراخور حال فرد باشد، در این مسیر نباید از قلدری استفاده کرد، اگر سرزنش صورت گیرد آن دیگر امر به معروف نیست. تشر، توهین و صحبت بدون استدلال امر به معروف و نهی از منکر به شمار نمی‌رود، بلکه گناه است و خود انسان نیز به آن مبتلا می‌شود.

آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه بسیاری از مردم در امر به معروف و نهی از منکر اشتباه می‌کنند، گفت: زبانی که در امر به معروف و نهی از منکر با تشر و توهین همراه شود در روز قیامت پایمال می‌شود و این اشتباهات را نباید انجام داد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =