فعالیتهای کمک آموزشی در استان ضعیف است

استاندار لرستان در شورای آموزش و پرورش استان گفت: مشکل لرستان نداشتن نیروهای تحصیلکرده نیست بلکه ما تاکنون نتوانسته ایم ظرفیت دانشگاهی را متناسب و همسو با ظرفیت های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی لرستان کنترل کنیم که ناشی از وجود مشکلاتی در نظام آموزش و پرورش استان است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی افزود: نظام آموزشی استان نیز دچار مشکلاتی مازاد بر مشکلات ملی ست که دانستن این مساله حائز اهمیت است و باید برای آن تدابیری اندیشید.
خادمی در ادامه با اشاره به ساختار استان لرستان گفت: با توجه به اقتصاد ضعیف،ضعف درآمد،عدم توسعه یافتگی استان لرستان نظام آموزش و پرورش ضعیف است و ضعیف عمل می کند و علاوه بر این کمبود ظرفیت های دانشگاهی در استان، افزایش درصد متقاضیان خانم نسبت به میانگین کشوری و اینکه جنس زن در انتخاب رشته های دانشگاهی حساسیت بیشتری به خرج می دهند از جمله مواردی ست که در رسته مشکلات آموزشی استان خلاصه می شود.
وی با اشاره به میانگین 45 درصدی رشته تجربی در کشور ادامه داد: گرایش به رشته های تجربی در استان ما نیز ناشی از ضعف صنعت و کشاورزی استان است که در لرستان 70 درصد ترکیب جمعیت کنکور را رشته تجربی تشکیل می دهند که باز هم نمادی از وجود مشکل در نظام آموزش و پرورش استان است.
استاندار لرستان تاکید کرد:در راستای رفع این مشکل، بررسی دقیق نظام آموزشی استان حتی ممکن است عوامل داخلی آموزش و پرورش را نیز تحت شعاع قرار دهد،به عنوان مثال: نحوه تدریس معلمین،کمبود کلاس های فوق برنامه،تعداد محدود معلمین و عدم تعامل کارساز با دستگاه های بهزیستی و کمیته امداد در راستای حمایت از دانش آموزان ضعیف و...از جمله مسائلی ست که باید مد نظر قرار داد.
وی تاکید کرد: فعالیت های کمک آموزشی نیز در استان ضعیف است.
دکتر خادمی در پایان با بیان اینکه باید در رنکینگ ها نیز دسته بندی بکنیم،گفت: برای ارزیابی لرستان باید این استان را با استانهای همجوار و همسطح خودش مقایسه کرد، مانند استانهای همدان،کرمانشاه،مرکزی نه با استانهای دورافتاده!
استاندار لرستان در این خصوص کار شاخص ارزیابی و رتبه بندی در رنکینگ را تعیین محدوده صحیح عنوان کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =