افزایش ۲برابری پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان آذربایجان غربی از افزایش ۲برابری پذیرش دانشجو در واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی آذربایجان‌غربی در مهرماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، میرحسن رسولی صدقیانی در نشست خبری به مناسبت ربع قرن فعالیت این دانشگاه گفت: دانشگاه علمی کاربردی با هدف مهارتی و کاربردی کردن آموزش‌ها، در ۴ گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کشاورزی و صنعت و فنی اقدام به جذب دانشجو می کند.
وی افزود: درحال حاضر ۲۵ واحد دانشگاهی در سراسر استان فعالیت می کنند که مهرماه امسال، ۲۳ واحد اقدام به جذب دانشجو کردند.
وی اضافه کرد: ۲ مرکز مدیریت فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی میاندوآب مراکزی بودند که مهرماه امسال، دانشجویی جذب نکردند ولی در ترم بهمن پذیرش خواهند داشت.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی تصریح کرد: برطبق برنامه ششم توسعه، دولت باید سهم دانشجوی مهارتی را از ۲۰درصد به ۳۰ درصد در پایان این برنامه برساند و کشور در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰هزار دانشجوی مهارتی باشد.
صدقیانی گفت: در حال حاضر در ۲۵مرکز دانشگاهی استان، بالغ بر ۹۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶۵۰۰ نفر در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، ۱۶۰۰ دانشجو در رشته های صنعت و فنی، ۹۰۰ نفر در رشته های فرهنگ و هنر و ۳۵۰ نفر در رشته های کشاورزی هستند.
وی اضافه کرد: این تعداد دانشجو در ۱۴۸ کد رشته محل کاردانی و ۸۷ کد رشته محل کارشناسی تحصیل می کنند.
وی افزود: مهرماه امسال، ۲۳ مرکز دانشگاهی استان، ۳۰۵۰ دانشجوی جدید جذب کردند که نسبت به سال گذشته، ۲ برابر افزایش یافته است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: پویایی و بهبود کیفیت آموزش، جذابیت آموزش های مهارتی و ایجاد فضای اشتغال و کار در دانشگاه های علمی کاربردی از جمله دلایل افزایش پذیرش دانشجو بوده است.
صدقیانی به برگزاری سمیناری در خصوص کارآفرینی اشاره و گفت: ۲۴ آبان ماه امسال، سمیناری در خصوص کارآفرینی با حضور ۴۰۰ استاد این حوزه در ارومیه برگزار خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =