ایسنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد،‌ ائتلاف بین المللی به رهبری کشورش علیه تندروها در سوریه و عراق تا زمانی‌ که مذاکرات ژنو در سوریه شاهد پیشرفتی نباشد در این دو کشور باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نقش بلندمدت سربازان آمریکایی را پس از آنکه شبه نظامیان در مناطق تحت کنترل خود عقب‌نشینی کردند، بسیار خوب توصیف کرد.

ماتیس ادامه داد، درحالی است که نیروهای مورد حمایت روسیه و آمریکا برای بازپس گیری مناطق تحت تصرف داعش در سوریه می‌جنگند، اقدامات بلندمدت ارتش آمریکا برای جلوگیری از بازگشت نسخه جدیدی از داعش در سوریه است.

 وزیر دفاع آمریکا در جریان صحبت با خبرنگاران در مورد آینده عملیات این کشور در سوریه ادامه داد: دشمن که همان داعش است اعلام نمی‌کند که چه کاری در منطقه انجام می‌دهد. ما باید تا زمانی که نیروهای داعش در منطقه هستند و تا مادامی که سوری‌ها از ما می‌خواهند در این کشور بمانیم و با داعش مقابله کنیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین بر اهمیت اقدامات بلندمدت در زمینه صلح تاکید کرد و گفت نیروهای آمریکایی با هدف کمک به ایجاد شرایطی به منظور یافتن راه حل دیپلماتیک در سوریه که اکنون در هفتمین سال جنگ داخلی به سر می‌برد، در منطقه هستند.

ماتیس گفت: نیروهای ائتلاف بین‌المللی منتظر پیشرفت در مذاکرات ژنو خواهند ماند.

وی افزود: باید در خصوص آشوب کاری کرد و توجه ما فقط به بخش نظامی نیست. ماموریت نیروهای ناتو نابودی داعش و ایجاد راه حل سیاسی برای جنگ داخلی در سوریه است. پیروزی بر داعش زمانی محقق خواهد شد که سوری‌ها امکان داشته باشند امور را به دست بگیرند.

وی ادامه داد، تا زمانیکه روند مذاکرات ژنو پیشرفتی را حاصل نکند، نیروهای ائتلاف بین‌المللی سوریه را ترک نمی‌کنند.

ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهوری روسیه و آمریکا بر اقدامات مشترک برای برقراری ثبات در سوریه شامل افزایش تمدید آتش‌بس ژوئیه در منطقه جنوب غرب این کشور هم مرز اسرائیل و اردن تاکید کردند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که براین باور است که ایجاد منطقه کاهش تنش در منطقه جنوب غرب سوریه کارایی داشته باشد.

وی بر افزایش مناطق آتش‌بس و بازگشت بیشتر آوارگان سوری به خانه‌هایشان تاکید کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =