غاز اجرای طرح غربالگری اضطراب در بین ۲ هزار و ۵۰۰ کودک لرستانی

مدیر کل بهزیستی لرستان از اجرای طرح غربالگری اضطراب در بین ۲ هزار و ۵۰۰ کودک ۵ تا ۶ سال لرستانی از نیمه دوم آبانماه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر حیدری، با اشاره به طرح غربالگری اضطراب، اشاره کرد: طرح غربالگری اضطراب در راستای وضعیت سلامتی کودکان، سه سال است که در استان لرستان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی کودکان در معرض خطر اضطراب بوده، با این پیش‌بینی که اگر مداخله به‌هنگام انجام نشود بعدها ممکن است مشکلات روانی، تحصیلی و حتی مشکلات اجتماعی را برای فرد به وجود آورد.

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: در سال اول ۶۰۰ کودک خرم‌آبادی تحت پوشش طرح غربالگری اضطراب قرار گرفت، سال دوم به یک هزار کودک خرم‌آبادی و بروجردی افزایش و امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰کودک ۵ تا ۶ ساله مهدکودکی و پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

حیدری تصریح کرد: علت اینکه طرح غربالگری اضطراب تنها در خرم‌آباد و بروجرد انجام شده، قوی بودن مراکز روانشناسی در این ۲ شهر بوده‌است.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از اضطراب کودکان مختص مشکلات بین فردی خانواده‌ها و مشکلات اضطرابی والدین بوده، یادآور شد: بعد از شناسایی کودکان در معرض خطر اضطراب، والدین به مراکز روان‌شناختی ارجاع داده شده و ضمن دریافت خدمات مشاوره‌ای، کودکانشان نیز از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: متاسفانه خانواده‌ها نسبت به این موضوع حساسیت بالایی نداشته و از مراجعه خود و کودکان خویش به مراکز مشاوره خودداری نموده و لذا بخشی از روند درمانی به دلیل عدم حساسیت والدین کودکان در معرض خطر رها می‌شود.

مدیر کل بهزیستی لرستان با تاکید بر ضرورت انجام غربالگری اضطراب، عنوان کرد: غربالگری اضطراب توسط روان‌شناسان آموزش دیده در این زمینه در سطح مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش انجام می‌شود.

حیدری با اشاره به طیف وسیع علائم اضطراب در کودکان، افزود: بی‌قراری، بروز رفتارهای اجتنابی، عدم تمرکز، ترس از جداشدن از والدین، کم‌تحرکی و بروز رفتارهای پرخاشگرانه از جمله علائم خطر اضطراب در کودکان است‌.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =