استاندار لرستان بر بسیج و آمادگی نیروها و امکانات استان به منظور کمک رسانی به هموطنان زلزله زده کرمانشاه تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنانمان در زلزله کرمانشاه،اعلام کرد: پس از زلزله در استان کرمانشاه، بلافاصله نیروها و امکانات استان لرستان برای کمک به هموطنانمان بسیج شده و در این راستا تجهیزات و امکانات و نیروهای امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بر این اساس استانداری لرستان سریعا نیروهای امدادی را برای کمک به حادثه‌دیدگان کرمانشاه به خط کرد و یک فروند بالگرد اورژانس به همراه تکنسین ها به محل اعزام شد.

استاندار لرستان به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای کمک به زلزله زدگان پرداخت و گفت:در این راستا دو دستگاه اتوبوس آمبولانسی،8 دستگاه آمبولانس سبک،یک هزار و 70 دستگاه چادر گروهی و 2 هزار و 700 چادر تک نفره به استان کرمانشاه اعزام و ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تعمیر خطوط برق آسیب دیده در منطقه زلزله زده، 12 اکیپ کامل تعمیر و مرمت خطوط انتقال برق توسط شرکت توزیع برق لرستان اعزام شد و همچنین 6 دستگاه تانکر حمل آب شرب 12 هزار لیتری نیز توسط شرکت آبفای استان لرستان به کرمانشاه اعزام شد.

استاندار لرستان از اعزام اکیپ های امدادی و تجسسی و سگ های زنده یاب به محل حادثه خبر داد و عنوان کرد: با توجه به مشکلات موجود در تامین آب شرب در منطقه حادثه 7 هزار و 600 بطری آب 1.5 لیتری و 5 هزار و 800 بطری 2 لیتری توسط شرکت آبفا لرستان به کرمانشاه ارسال شده است.

وی همچنین از اعزام دو تیم کامل پزشکی شامل متخصص جراحی،پزشک عمومی،پرستا و تکنیسین فوریت های پزشکی خبر داد و تصریح کرد:تیم کامل تشخیص هویت اجساد نیز به همراه کلیه لوازم و تجهیزات کامل توسط پزشکی قانونی لرستان به کرمانشاه اعزام شده است تا در تعیین هویت اجساد به حادثه دیدگان کمک کند.

وی اظهار داشت: تا این لحظه 105 نفر در حوزه خدمات پزشکی،132 نفر خدمات پرستاری،35 نفر خدمات مامائی و 30 نفر برای ارائه خدمات حمایت روانی به کرمانشاه اعزام شده‌اند.

خادمی به ارسال 3 هزار بطری آب معدنی توسط خیر خرم‌آبادی به کرمانشاه اشاره و بیان کرد: یک کامیون مواد غذایی سرد شامل کنسرو،خرما،روغن نباتی،چای و برنج نیز از طریق هلال احمر لرستان به کرمانشاه ارسال شده است.

استاندار لرستان در پایان خاطرنشان کرد: لرستان به عنوان معین استان کرمانشاه در بحث مدیریت بحران محسوب می‌شود و لذا به منظور کمک به زلزله‌زدگان در این استان از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و از تمام ابزار و امکانات موجود استفاده می کنیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =